El grup està constituït per un grup d'investigadors en didàctica de les ciències experimentals.
El nostre principal objectiu és el diagnòstic de problemes en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències i proposar tractaments que puguin contribuir a superar-los, tant en l'educació científica formal com en la informal. Per a això investiguem en la formació del professorat, elaborant proposades de millora; en les competències a adquirir pels joves i el professorat en Educació per a la sostenibilitat i Educació per a la Salut; en l'argumentació i el pensament crític en l'ensenyament de les ciències; en la utilització de les relacions ciència tecnologia societat CTS, les qüestions sociocientíficas CSC i la història de les ciències en l'educació científica; en la utilització de la metodologia basada en la indagació per a l'ensenyament de les ciències a partir de les etapes primerenques de l'educació formal; i en l'aplicació de les neurociències a l'educació científica.
- Diagnosticar problemes en l'ensenyament i aprenentatge de les ciències
- Proposar tractaments que puguin contribuir a superar-los, tant en l'educació científica formal com en la informal
- Contribuir a la formació del professorat d'aquestes àrees en les diferents etapes de l'educació formal
- Educació per a la sostenibilitat
Investigació en Educació per a la Sostenibilitat i Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) per a la seua atenció en el sistema educatiu i la formació del professorat, des de la seua visió holística fins a les diferents problemàtiques interrelacionades (consum responsable, drets humans, nova cultura energètica, mesures contra la contaminació, canvi climàtic, esgotament de recursos, degradació d'ecosistemes...).
- Qüestions sociocientífiques CSC i pensament crític en l'Educació científica
Utilització de la història de la ciència i de les relacions ciència-tecnologia-societat (CTS) per a per a alfabetitzar científicament i motivar a l'alumnat, ensenyar naturalesa de la ciència (NdC), contextualitzar-la, promoure l'argumentació i el pensament crític i qüestionar les pseudociències.
- Neurociències aplicades a l'educació científica
Estudi de la relació entre els mecanismes funcionals del cervell associats a l'aprenentatge i l'ensenyament de conceptes científics per mitjà de models (utilitzant la corporització), metodologies didàctiques i tecnologia educativa. Estudi de la transferència de coneixements de l'àrea de neurociència als docents i l'alumnat.
- La formació del professorat de ciències. Propostes de millora
Analitzar si el professorat que ha participat en programes de formació i investigat en didàctica de les ciències ha incorporat o no en la seua pràctica educativa les propostes per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències d'aquests cursos i les diferències en la seua docència amb altres professors.
- Educació per a la Salut
Investigació en Educació per a la Salut, Gènere i Horts Ecodidácticos, a través d'estudis, projectes i desenvolupament de materials en els diferents àmbits de la Salut (atenció a les desigualtats, emocions, resolució de conflictes, violència, addiccions, medi ambient, alimentació...) aplicats a la formació integral de l'alumnat i el professorat.
- Dificultats d'aprenentatge i disseny i avaluació de seqüències didàctiques de Ciències
Anàlisi de concepcions d'alumnes i docents i de manuals escolars i recursos educatius; disseny i avaluació de seqüències o unitats didàctiques de Ciències que promoguen l'aprenentatge conceptual, procedimental i axiològic dels estudiants.
- Ensenyament de les ciències per indagació en educació infantil, primària i secundària
Utilització de metodologies basades en la indagació i la investigació orientada per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les ciències en les etapes de l'educació formal (segon cicle d'educació infantil, primària i secundària). Adaptació d'aquestes metodologies a les particularitats de cada etapa (Reggio Emilia, Centres d'interés, Racons, Projectes...).
- SOLBES MATARREDONA, JORDI ANTONI
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- CALERO LLINARES, MARIA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- CANTO DOMENECH, JOSE RAFAEL
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- Coordinador/a Curs
- Director/a de Servei General
- CAURIN ALONSO, CARLOS
- PDI-Associat/Da Universitari/A
- ESTEVE MARTINEZ, ANNA RAQUEL
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- Secretari/a de Departament
- GARCIA FERRANDIS, IGNACIO
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- GOMEZ CLIMENT, MARIA ANGELES
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- MAYORAL GARCIA-BERLANGA, OLGA
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- Conservador/a del Jardi Botanic
- Subdirector/a del Jardi Botanic
- PALOMAR FONS, RAFAEL
- PDI-Associat/Da Universitari/A
- PINA DESFILIS, TATIANA
- PDI-Contractat/Da Doctor/A
- SENDRA MOCHOLI, CRISTINA
- PDI-Contractat/Da Doctor/A
- Cap de Seccio-Servei
- Cap Iniciatives Responsable Museu de l'Escola de la F. de Magisteri
- TALAVERA ORTEGA, MARTA
- Alumn.
- TUZON MARCO, PAULA
- PDI-Contractat/Da Doctor/A
- TIERNO GOMEZ, SANDRA PILAR
- PDI-Ajudant Doctor/A
- MORALES HERNANDEZ, ANTONIO JOSE
- PDI-Associat/Da Universitari/A
Col·laboradors/es
- José Carrasquer Zamora - Universidad de Zaragoza
- Jenaro Guisasola Aranzabal - Universidad del País Vasco
- Dulce María López Valentín - Universidad Pedagógica Nacional (México)
- Zulma Muñoz Burbano - Universidad de Nariño (Colombia)
- Fernanda Ostermann - Universidade Federal do Rio Grande do sul (Brasil)
- María Milagros Torres García - Universidad de las Palmas de Gran Canaria
- Nidia Torres Merchán - Universidad Pedagógica y Tecnológica de Colombia
- ExpandirCALERO LLINARES, MARIAAlumn.-Servei de Formacio Permanent
- ExpandirGARCIA FERRANDIS, IGNACIOAlumn.-Servei de Formacio Permanent
- ExpandirMAYORAL GARCIA-BERLANGA, OLGAAlumn.-Servei de Formacio PermanentConservador/a del Jardi BotanicSubdirector/a del Jardi Botanic
- ExpandirTALAVERA ORTEGA, MARTAAlumn.
Campus de Tarongers
Facultat de MagisteriDepartament de Didàctica de les Ciències Experimentals i Socials, 1er Pis despatx 13 Av. dels Tarongers, 4
46022 València (València)
- SOLBES MATARREDONA, JORDI ANTONI
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets