Logo de la Universitat de València Logo Oferta Científic Tecnològica Logo del portal

Descripció

Utilitzant teories de camps efectives, construïdes a partir de simetries de les interaccions fonamentals, i tècniques de física quàntica de molts cossos estudiem un ampli espectre de problemes que concerneixen les propietats i interaccions dels hadrons lleugers i pesats en el buit i en mitjans densos, la generació dinàmica de ressonàncies i estats exòtics, les funcions de resposta nuclear i les interaccions de neutrins amb la matèria. Es fa especial èmfasi en el programa científic del laboratori europeu FAIR (experiments PANDA i CBM), l'experiment LHCb i en les necessitats i oportunitats que ofereix el programa experimental de física de neutrins (experiments T2K, programa SBN, MINERVA, DUNE).

Objectius CT
  • Comprendre millor la dinàmica dels sistemes fonda-fonda i fonda-barió; ressonàncies dinàmicament generades i singularitats triangulars.
  • Estudi de les interaccions de fondes amb quarks b i c que donen lloc a la formació d'estats moleculars B, B, D, D i altres fondes exòtiques. Avaluar el paper de les simetries d'espín i sabor dels quark pesants. Espectroscopia dels estats X, I i Z. 
  • Descripció dels sistemes fonda-barió en el sector de quarks pesants com l'Omega_c i els pentaquarks descoberts en el LHCb.
  • Investigació de les desintegracions fortes, febles i radiatives dels hadrons pesats que permeten explorar la naturalesa de les ressonàncies hadroniques i les violacions de simetria.
  • Estudi de les teories efectives en volums finits que, conjuntament amb els resultats de QCD en el reticle, revelen nous detalls sobre QCD en el règim no pertorbatiu.
  • Descripció de les interaccions electrodèbils en el nucleó utilitzant la teoria quiral de pertorbacions.
  • Determinació dels factors de manera axial dels barions a partir de dades i resultats de QCD en el reticle utilitzant la teoria quiral de pertorbacions i tècniques d'aprenentatge automàtic.
  • Modelització dels mecanismes de dos nucleons a la i el seu impacte en la reconstrucció de l'energia dels neutrins i en la polarització dels leptons tau emesos en la dispersió de neutrins per nuclis.
  • Descripció teòrica de la producció de fondes amb feixos de neutrins provinents d'acceleradors.
  • Estudi de l'emissió d'hiperons induïda per (anti)neutrins, explorant la sensibilitat de la secció eficaç i la polarització dels hiperons a interaccions no estàndard.
  • Investigació crítica de mecanismes de nova física proposat per a explicar l'anomalia de MiniBooNE a partir d'interaccions i el seu impacte en el programa futur de Fermilab.
  • Modelització de l'emissió coherent de fondes i fotons induïda per neutrins en els experiments MINERVA i SBN de Fermilab.
Línies d'investigació
  • Estructura nuclear. Líquids quàntics

    Estudi de matèria nuclear homogènia amb interaccions efectives dependents de la densitat. Clústers quàntics de fluids, principalment d'hidrogen i heli molecular per mitjà de funcionals efectius de la densitat i simulacions Muntanya Carlo.

  • Interaccions hadròniques amb teories efectives basades en simetries de QCD

    Aquesta línia estudia les interaccions entre hadrons i d'aquests amb el mitjà nuclear, utilitzant teories efectives, construïdes a partir de simetries de QCD, mètodes pertorbatius i no pertorbatius. Es fa especial èmfasi en temes relacionats amb el programa científic del laborat FAIR.

  • Dinàmica No-lineal i Sistemes Complexos

    Evolució dinàmica de sistemes clàssics i quàntics, la complexitat dels quals no permet conéixer de manera precisa les seues equacions d'evolució. Desenvolupaments de Magnus i expansions pertorbatives relacionades. Estudi de les seccions eficaces neutrí-nucli que s'utilitzen en els experiments d'oscil·lacions de neutrins (MiniBooNE, T2K....). 

  • Seccions eficaces neutrí-nucli que s'utilitzen en els experiments d'oscil·lacions de neutrins

    Estudi de les respostes nuclears a sondes febles d'energies intermèdies: regió de pic quasi-elàstic i de la ressonància D(1232). 

Personal investigador no UV

Col·laboradors/es

  • Carlos Hidalgo Duque - Universitat de València  
Estructura asociada
Institut de Física Corpuscular (IFIC)
Dades de contacte del grup
Grup d'Investigació en Teories Efectives en Física Hadronica i Nuclear (NUCTH)

Campus Burjassot/Paterna

Parc Científic
C/ Catedrático José Beltrán, 2

46980 Paterna (València)

963 543 525

Geolocalització

www.ific.uv.es/nucth

manuel.j.vicente@uv.es