UVdocènciaUniversitat de València Logo del portal

Pots dissenyar xicotets exercicis per a resoldre en classe: mapes conceptuals, breus presentacions grupals, jocs de quiz i qüestionaris.

  • Mapes conceptuals. Permeten organitzar i representar de manera molt gràfica el coneixement i són una tècnica d'estudi molt útil, ja que l'estudiantat ha de relacionar-se directament amb els conceptes, fer associacions i no ser simplement un receptor passiu d'informació.
  • Breus presentacions grupals. La preparació d'una exposició als companys/es de classe d'un contingut serà d'utilitat no sols per a l'adquisició de coneixement, també per al desenvolupament de competències transversals incloses en la guia docent de la matèria.
  • Jocs. Hi ha moltes maneres de ludificar una activitat. Una molt senzilla és a través de Kahoot: eina gratuïta que permet la realització de qüestionaris en línia. La seua utilització moderada és motivadora per a l'estudiantat, tant per la ludificació que suposa com pel component d'autoavaluació que té. Com en el cas dels qüestionaris, permet interacció entre el professorat i estudiantat per a atendre allò que no ha sigut aprés.
  • Qüestionaris. El mòdul de qüestionaris de Moodle permet programar xicotets exercicis en classe que puguen ser comentats després de la seua realització.