
Responsable | Cardona Prósper, María Luz | |
País | Etiopía | |
Contribució | 15.000 € |
OBJECTIUS:
- Preparar al professorat per a l'atenció de l'alumnat de 0 a 3 anys. 2. Establir vincles formatiu-educatius amb les famílies de l'alumnat de 0 a 3 anys en nom de la promoció d'espais compartits d'intercanvi i reflexió educatius.
- Crear espais d'ensenyament/aprenentatges destinats a l'estimulació i intervenció primerenques des de perspectives plurisensorials.
- Fomentar espais de treball psicomotrius des d'enfocaments artístics i culturals.
- Establir vincles comunicatius amb les institucions encarregades de la legislació centrada en l'organització curricular, possibilitant l'establiment de formació de postgrau oficial al país.
PLANIFICACIÓ TEMPORAL:
- Primer període: mesos de febrer-primera setmana de juny de 2023. Desenvolupament en línia amb la participació de tot l'equip del projecte.
- Segon període: mesos de segona setmana de juny-primera setmana de setembre de 2023. Desenvolupament presencial de la IP al país.
- Tercer període: segona setmana de setembre-desembre de 2023. Recollida i organització de les dades i preparació d'aquests per a la seva difusió, d'acord amb les indicacions recollides en següents epígrafs.
ACTIVITATS:
- Durant el primer període:
- Organització i distribució espacial dels diferents espais d'estimulació plurisensorial: amb la Fundació EDYTRA i les altres institucions implicades, es procedirà a establir les pautes per a la disposició dels materials en els seus respectius espais, atesos els resultats de recerques i innovacions de projectes previs de l'equip d'aquest projecte (poden veure's recollits en epígrafs següents).
- Organització de la formació específica dividida en mòduls: Salut, Motricitat i Artístic. Cada docent implicat treballarà en equip per a dotar d'una perspectiva interdisciplinària que reculli més globalment el que pretén aconseguir-se en finalitzar el projecte; de manera que, es prepararan una sèrie de continguts centrats en l'atenció a la salut dental i fisioterapèutica bàsica perquè professorat i famílies puguin cuidar adequadament tant des de les aules-bressol com des de les llars. Igualment, es prepararan continguts motrius i artístics de manera interdisciplinària per a aquestes aules-bressol que el professorat haurà d'aprendre a desenvolupar-se en elles, així com les famílies complementaran això en les seves llars.
- Durant el segon període:
- Desenvolupament de tallers formatius presencials per a famílies.
-
- Desenvolupament de tallers formatius presencials per a nenes i nens.
- Desenvolupament de tallers formatius presencials per a professorat.
- Desenvolupament de tallers formatius presencials per a professorat, famílies i nenes i nens.
- Durant el tercer període:
- Reunions de comprovació i compilació de resultats amb els diferents organismes implicats durant el projecte.
- Reunions de l'equip del projecte per a la posada en comú i l'anàlisi dels resultats obtinguts durant els dos períodes anteriors.
- Difusió dels resultats en una jornada, en congressos i publicacions científiques.
RESULTATS:
- Familiars: possibilitar l'enfortiment del vincle familiar i la millora de la percepció com a entitat familiar amb drets d'accés a una educació de qualitat des dels 0 anys.
- Culturals i educatius generals: fomentar espais educatius de qualitat per a totes les nenes i nens, potenciant el seu desenvolupament cultural propi i fomentant espais d'aprenentatge intercultural, des de perspectives pluridisciplinàries i multisensorials.
- Apoderament femení: afavorir moments de reflexió, de reconeixement, d'estudi, de les pròpies capacitats educatives que com a dones poden, tenen i han d'exercitar amb les seves filles i, sobretot, amb els seus fills perquè desenvolupin conductes socials i afectives que respectin la diversitat sexual i de capacitats.
- Sociocomunitario: possibilitar una fluctuació i contacte entre persones de diferents ambients socioeconòmic i cultural.Aules-bressol en la Comunitat Ibèria: preparació, organització i capacitació de professionals de l'ensenyament i famílies per a garantir l'atenció i estimulació primerenca de nenes i nens en risc d'exclusió social
Imatges: