
La Càtedra Universitària d'aplicació de metodologies estadístiques, econòmiques i d'aprenentatge automàtic per a la detecció de delictes financers i blanqueig de capitals (Càtedra DEBLANC) de la Universitat de València ha organitzat la primera edició del Curs de Formació destinat a jutges, fiscals i policia judicial, celebrat el passat 20 de setembre en la Ciutat de la Justícia de València.
L'objectiu de l’esdeveniment és donar a conéixer als assistents la metodologia de treball del grup, així com les principals tècniques que s'utilitzen per a la detecció del frau i el blanqueig de capitals. El curs va començar a càrrec del director, José Manuel Pavía, que va fer una presentació de la càtedra, els seus membres i els objectius d'aquesta.
A continuació, el professor José A. Álvarez va exposar la metodologia que se segueix en l'estudi i recerca d'aquests casos utilitzant exemples senzills. Posteriorment, la professora Elena Badal va presentar els principis de la comptabilitat forense i va exposar diferents casos de recerques ja realitzades pel grup i amb importants èxits.
Finalment, es va dur a terme un torn de pregunta i respostes que va acabar sent una posada en comú d'idees de com col·laborar i obtenir una millor coordinació dels diferents estaments implicats en els diferents procediments.