càtedres institucionalsUniversitat de València Logo del portal

La Càtedra INNOVA LABORA – UV atorga els II Premis Observatori INNOVA de Bones Pràctiques als CSF de Gandia, Castelló i Aldaia

  • 9 d’octubre de 2018
Image de la noticia
Entrega dels Premis 2017 a les millors Bones Pràctiques INNOVA.

La resolució per la qual s'anunciava la relació de Bones Pràctiques guanyadores dels II Premis “BBPP de formació per a l'ocupació” de la Càtedra INNOVA LABORA – UV (enllaç) es va publicar el passat 2 d'octubre.

Els premis s'han concedit a aquestes BBPP:

• Categoria de Bones Pràctiques en CONTINGUTS de formació per a l'ocupació: CSF Gandia, per "L'aprenentatge basat en projectes".

• Categoria de Bones Pràctiques en PROCESSOS de formació per a l'ocupació: CSF Castelló, per "Observatori permanent per a la igualtat de gènere en l'alumnat de formació per a l'ocupació".

• Categoria de Bones Pràctiques en la GESTIÓ de la formació per a l'ocupació: CSF Aldaia, per "Fitxa de valoració de candidats a experts docents".

La bona pràctica “L'aprenentatge basat en projectes” del CSF Gandia tracta de millorar la qualitat de la Formació Professional per a l'ocupació en l'àmbit laboral, amb la implementació d'una metodologia didàctica, en els cursos o accions formatives del SERVEF per a l'adquisició de les competències professionals vinculades a l'obtenció de Certificats de Professionalitat. Es tracta d'un mètode docent dinàmic i innovador d'aprendre un ofici o professió d'una manera diferent i eminentment pràctica, que fomenta els valors de la formació professional, el treball en equip i la resolució dels problemes als quals s'enfrontaran l'alumnat quan s'incorporen al món laboral.

La bona pràctica "Observatori permanent per a la igualtat de gènere en l'alumnat de formació per a l'ocupació" del CSF Castelló sorgeix quan, en 2013, l'estadística afirmava que solament el 22% del seu alumnat eren dones, estant l'oferta formativa orientada a treballs masculinitzats. Per açò es va crear l'observatori per a la igualtat d'oportunitats en la programació formativa per a l'ocupació, centrat en quatre accions: 1) detecció de necessitats formatives en el teixit empresarial de la província; 2) planificació tenint en compte els interessos de l'alumnat, la motivació, la flexibilització d'horaris i reduint la masculinització dels certificats professionals; 3) difusió de l'oferta formativa sense llenguatge sexista, tenint en compte la conciliació familiar i utilitzant mitjans analògics i digitals per a augmentar el públic objectiu; i 4) avaluació igualitària de dones i homes en les seues competències, habilitats i coneixements. Aplicant aquest observatori es va aconseguir que en 2007 la participació de dones en els cursos de formació pujara fins al 45%.

Finalment, la bona pràctica "Fitxa de valoració de candidats a experts docents" del CSF Aldaia estableix una fitxa de valoració única per a tots els candidats a experts docents, on es fixen els criteris així com la seua incorporació a l'expedient de creació de la borsa d'experts docents contribuint a donar major transparència a l'actual procés de valoració i selecció.