El passat 24 de maig, Luis René Vásquez Ordóñez va impartir una conferència centrada en l'obtenció de finançament a través de les plataformes de crowdfunding.
Els assistents, en la seua majoria alumnes del Grau en ADE que havien cursat l'assignatura Instruments de Finançament de l'Empresa, van quedar interessats amb les seues aportacions científiques.
La popularitat aconseguida pel crowdfunding obeeix al seu potencial per a impulsar el desenvolupament d'idees innovadores i donar suport a iniciatives d'impacte. A causa d'això, resultant interessant conéixer els factors crítics que determinen la performance de les campanyes. L'estudi presentat pel conferenciant es va centrar en projectes d'energia renovable i en el model basat en préstecs o ‘crowdlending’. Es van analitzar tres tipus de variables: aquelles relacionades amb les descripcions dels projectes, característiques del préstec i la presència dels promotors en xarxes socials. Va destacar l'impacte significatiu en la performance de les campanyes de la grandària del text informatiu i del nombre d'imatges en la descripció. També va subratllar la importància de millorar la presència en xarxes socials com LinkedIn. No obstant això, les característiques del préstec no semblen ser factors especialment rellevants.
Finalment, es va produir una interacció de preguntes entre alumnes i conferenciant que va denotar l'esperit emprenedor en alguns dels assistents, els qui van dirigir les seues consultes a la viabilitat del micromecenatge com a alternativa de finançament. D'aquesta interacció es va concloure que el crowdfunding representa una alternativa de finançament innovador amb molt de potencial per a finançar idees de negoci i, especialment, per a impulsar iniciatives d'impacte gràcies al seu model, el qual permet a les persones finançar projectes amb els quals comparteixen ideals i interessos.