La càtedra sorgeix pel desig de l'Ajuntament de València d'anar més enllà de l'acompliment de la normativa de transparència i accés a informació oberta apostant per oferir altres mitjans innovadors de coneixement de la ciutat.
Per a això, l'Ajuntament col·labora amb personal de la Universitat de València que investiga i imparteix docència en les àrees de Multimèdia, Realitat Augmentada, Videojocs, visualització de dades i Ludificació.
L'objectiu de la càtedra és fomentar l'ús d'eines de Ludificació aplicada a la relació entre la ciutadania i el govern municipal, la transparència i l'ús de dades obertes.
Aquest propòsit enllaça amb les finalitats de la universitat assegurant una millora de l'acompliment de les finalitats docents, d'investigació i divulgació tecnològica i cultural, potenciant la seva relació amb l'entorn socioeconòmic, i incrementant l'oferta d'activitats per a alumnes i professors.
La finalitat es resumeix en aplicar la Ludificació com a instrument per desenvolupar el govern obert i apropar el coneixement a la societat d'una manera més interactiva, accessible i atractiva.
Direcció: Inmaculada Coma