Seminari d’investigación

El dia 24 de maig, de 12.00 a 13.30 el prf. Bo B. Nielsen realitzarà un seminari de recerca sobre aprenentatge organitzatiu a l'aula P06 del nostre departament.

El títol i contingut del seminari així com el CV del prof. Nielsen es detalla a continuació

APRENENTATGE ORGANITZATIU: BARRERES COGNITIVES I SOLUCIONS ORGANITZATIVES

Resum:

S'ha avançat molt en la millora de la nostra comprensió de l'aprenentatge organitzatiu. Tanmateix, hi ha bretxes importants respecte a la comprensió de barreres als fluxos d'aprenentatge que estan arrelats en la racionalitat limitada i com es poden reduir aquestes barreres. Basant-nos en el 4I marc desenvolupat per Crossan, Lane i White (1999), mostrem com les manifestacions de la racionalitat limitada en forma d'efectes d'enquadrament i biaixos cognitius poden actuar com a barreres per intuir, interpretar, integrar i institucionalitzar processos, potencialment mantenint l'aprenentatge d'avançar entre els nivells individual, grupal i organitzatiu. Nosaltres teoritzem que les organitzacions poden fer front a aquestes barreres a l'aprenentatge desplegant pràctiques directives que funcionen com a reparacions organitzatives. Més específicament, afegim 3Is al marc 4I mostrant com intervenir, induir i investigar pràctiques poden atenuar aquestes barreres cognitives per a l'aprenentatge organitzatiu. Els tres tipus de reparacions organitzatives difereixen en termes de com directament es relacionen amb els comportaments d'aprenentatge dels membres de l'organització. Van des d'intervencions directives (intervenir) fins a incentivar o empènyer els membres de l'organització per participar en conductes d'aprenentatge (induint) a construir una cultura de reflexivitat (indagació).

Bo Bernhard Nielsen és PhD en negocis internacionals per Copenhagen Business School (CBS), Dinamarca i professor d'estratègia comercial a la International Business School de la Universitat de Sydney. La seva recerca es troba en la intersecció d'estratègia i negocis internacionals amb un enfocament específic en qüestions multinivell relatives a la col·laboració estratègica, la internacionalització i la presa de decisions estratègiques a través de les fronteres. El professor Nielsen ha publicat més de 30 articles revisats peer reviewed i el seu treball apareix a les revistes més rellevants com Strategic Management Journal, Journal of Management Studies, Journal of International Business Studies, Journal of World Business, International Business Review, Journal of International Management, Journal of Business Research, and Long Range Planning, entre d’altres.

Data d'actualització: 7 de maig de 2018.