Logo de la Universitat de València Logo Departament de Direcció d'Empreses Logo del portal

Referència del grup:

GIUV2013-026

Descripció de l'activitat investigadora:

Estudi sobre l’emprenedoria i la creació d’empreses en general i per al cas de les empreses socials en particular. Anàlisi del concepte d’empresari i emprenedor, les seues característiques i aplicación de les diferentes teories sobre l’entrepreneurship. Aplicació de les eines per a la creació d’empreses i la definició del pla de negoci d’empresa. Especial incidencia en les empreses socials i els conceptes d’emprenedoria i innovació social. estudi sobre l’administració i direcció d’empreses cooperatives i de l’Economia Social. S’inclou el seu diagnòstic estratègic, el disseny del sistema d’objectiu amb la missió, la visió i el valors, la formulació d’estratègies corporatives i competitives i l’implementació d’aquestes estratègies mitjançant el disseny organitzatiu, la planificació i el control i l’estudi del comportament de les persones. Aplicació de les eines de la Direcció Estratègica a les cooperatives i altres organitzacions de l’Economia Social: anàlisi dels stakeholders i matriu d’interés-poder, anàlisi de l’entorn, anàlisi interna mitjançant l’auditoria de recursos i l’anàlisi VRIO, anàlisi per a l’avaluació i disseny d’estratègies i variables de disseny organitzatiu. Els diferents membres del grup es dedicaran, mitjançant projectes d'investigació competitiius en els seus diferents nivells (autonòmic, estatal i europeu), a l'investigació dels aspectes de l'emprenedoria i la direcció d'empreses cooperatives i de l'Economia social amb la finalitat d'aplicar aquestes eines a la resolució dels problemes reals d'aquestes empreses i a contribuir a la creació de nous coneixements en aquesta matèria.

Objectius, línies i components del grup

Pàgina Web