Logo de la Universitat de València Logo Departament de Direcció d'Empreses Logo del portal

Descripció de l'activitat investigadora:

L'àmbit d'estudi d'aquest projecte és la dona emprenedora i l'emprenedoria social. A partir de la dècada dels 80 sorgeixen els primers estudis sobre la dona emprenedora i es posa de manifest la diferència existent entre empresàries i empresaris: característiques del negoci, motivacions per dedicar-se a l'activitat empresarial, valoracions dels principals obstacles a l'inici i desenvolupament d'aquesta activitat, trets personals, forma de dirigir l'empresa o els sectors d'activitat escollits. Aquestes diferències justifiquen l'estudi de la dona emprenedora amb autonomia de la teoria empresarial convencional o estàndard, que fa referència a estudis que comparen la dona emprenedora i al seu homònim masculí. En aquest sentit, s'ha criticat la utilització, en les anàlisis de la dona empresària, dels sistemes de valors i la manera de pensar i actuar dels homes. Entre els temes més controvertits a què s'ha fet referència els darrers anys ens trobem amb els següents: (i) les motivacions de la dona emprenedora, (ii) l'emprenedoria com a factor del canvi social i (iii) les diferències entre els emprenedors i les emprenedores.Els estudis sobre emprenedoria social en economies desenvolupades i en desenvolupament suggereixen que l'emprenedoria social és un aspecte clau per a la creació i diversificació de l'activitat empresarial, el creixement econòmic, l'emancipació i l'empoderament de les dones. Per això, aquest projecte es basa en la literatura sobre emprenedoria social per desenvolupar un marc per analitzar el paper de les dones com a emprenedores socials.

Més informació...