Logo de la Universitat de València Logo Departament de Direcció d'Empreses Logo del portal

Referència del grup:

GIUV2014-205

Descripció de l'activitat investigadora:

L'objectiu d'aquest grup de recerca és l'estudi i avaluació de la geoestrategia organizacional manera en el qual les organitzacions s'adapten al seu mig/entorn), des d'una perspectiva interdisciplinària, longitudinal i a nivell internacional. El nostre interès radica en la comprensió del context geogràfic-competitiu on actuen les empreses, els seus principals agents, característiques internes, coneixements i interaccions, així com el seu efecte econòmic i social. Analitzem l'organització territorial de l'activitat empresarial i investiguem els ecosistemes de col·laboració i patrons espacials resultants (clusters). Comparem la capacitat per a competir de les empreses d'un espai geogràfic o aglomeració amb les d'uns altres i evidenciem els determinants de les diferències per a així contribuir a la "fertilització" del clusteri explotació de sinergies. Avaluem la dinàmica estratègia-localització i les causes d'èxit o fracàs de les empreses local i globalment. Tractem de donar resposta a qüestions relacionades amb l'heterogeni comportament de les organitzacions i els seus territoris a través de la seua xarxa d'interaccions. Desenvolupem iniciatives cluster. Mesurem el resultat de les empreses a través de diferents indicadors com el creixement, acompliment, vigilància competitiva, creació de spin-*offs, internacionalització, innovació i supervivència. Orientem al fet que les empreses, domèstiques o multinacionals, s'integren més eficaçment en el territori i generen i implementen millor les seues estratègies. En definitiva duem a terme una recerca que pretén ser aplicada i que pivota en un marc relacional Universitat-Empresa. El nostre grup ha realitzat diversos projectes que aporten valor a organitzacions de diferents sectors i països en la indústria tèxtil, metall-mecànica el sector hoteler o el sanitari, els quals han sigut finançats de forma pública o privada. Difon i fa pública la seua activitat i resultats de forma contínua i a través de diferents mitjans com és el Congrés Internacional que anualment organitza (CLUSTERING).

El grup de recerca GESTOR (Geoestrategia Organizacional: Clustering i Competitivitat) ho conformen persones amb diferents perfils i interessos així com de diferents procedències. De tal forma que juntament amb professors de la pròpia Universitat de València i professionals d'altres àmbits, treballen docents de la Universitat de Vigo, Alacant o Mondragón. A més, alhora de tenir en el nostre grup col·laboradors nacionals també els hi ha de Xina, Colòmbia o Regne Unit. L'enfocament interdisciplinari de les nostres recerques ho aconseguim gràcies a comptar amb experts en Economia, Geografia, Empresa, Matemàtiques o Màrqueting. En els gens del nostre grup està molt present el networking, per açò tenim una important activitat col·laborativa amb altres clusters nacionals de recerca de la UJI, UPV, UA o UCLM i internacionals com la Xarxa Iberoamèrica MOTIVA. La internacionalització de la nostra activitat és visible en diferents àmbits com els temes que analitzem, la producció científica, assistència a esdeveniments, estades investigadores, col·laboracions. Per açò, en el nostre full de ruta sempre està present el realitzar una recerca que tinga un significatiu impacte soci-econòmic. Alguns exemples són "estratègies de supervivència per a les indústries manufactureras tradicionals (tèxtil, calçat, joguet, etc.)", "reptes en la multilocalización de les empreses espanyoles a Xina", "millora de la competitivitat internacional a través del clustering", "business turnarounden ambients concursals", "internacionalització des de clusters" "xarxes socials i orientació al mercat".

Objectius, línies i components del grup

Pàgina Web