La Facultat de Física de la Universitat de València és l'única espanyola que es troba entre les 100 primeres del món segons el rànquing internacional publicat per la Universitat de Xangai i la primera d'Espanya. Concretament es troba en la posició 76 del rànquing mundial "ex aequo" amb altres 26 Universitats en l'àrea de Física, posició que repeteix per segon any consecutiu.
A més, segons el ranking ISI (edició 2011) de les Universitats Espanyoles publicat recentment, en el període que comprén els anys 2006-2010 l' àrea de Física de la UVEG és la primera de totes les àrees de la Universitat, ex-equo amb la Química.
La Universitat "Jiao Tong" de Xangai publica des de 2003 el "Academic Rànking of World Universities (ARWU)", rànquing internacional que inclou a les 500 millors universitats del món (ARWU). A més d'establir una classificació global, en 2007 el rànquing va ser ampliat a cinc grans àrees, i en 2009 a cinc àrees més restringides: matemàtiques, química, física, ciències de computació i economia i finances.
La Facultat de Física apareix en aquesta posició (l'única espanyola entre les 100 primeres del món) des que es va publicar fa tres anys el rànquing específic de l'àrea de Física.
El rànquing de Xangai és un índex complex que inclou aspectes importants com la quantitat i qualitat de la producció científica.
Llista d'enllaços:
Data d'actualització: 17 de de febrer de 2012 09:30.
Llista de notícies