University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Code PIEC_2734213
Academic course 2023-2024
Programme Teaching Innovation Project (PID)
Areas of knowledge Social and Legal Sciences
Start date 01/09/23
End date 31/07/24
Categories
  • Recursos TAC/TIC
Keywords Metodologia àgil; scrum; kanban; projectes reals
Strategic lines

Accions per a fomentar l'ocupabilitat i l'emprenedoria.

Foment de la competència digital en en l'estudiantat.

Ús de les TIC com a facilitador de l'aprenentatge.

Recurs didàctic.

Introduction

En el marc de les metodologies actives per a afavorir l’aprenentatge profund de l’alumnat (línia 1), aquest projecte proposa l’ús de metodologies àgils, Scrum i Kanban i la seua evolució Scrumban, tècniques innovadores d’ús empresarial per a configurar la docència i avaluació d’assignatures del àrea del màrqueting i que, posteriorment, podran ser de fàcil aplicació a altres assignatures de la Universitat, com ja ha quedat amb l’aplicació a l’àrea de educació durant el curs actual. Els objectius específics són: actualitzar materials innovadors amb l’ús de les TIC com a recurs didàctic (línia complementaria, en davant LC 1), basant-se en projectes reals i fomentant l’emprenedoria de l’estudiantat (LC 3). Utilitzar eficientment tecnologi,es digitals fomentant aquesta competència en l’alumnat (LC 2). Apropar el món universitari i empresarial fomentat la ocupabilitat (LC 3); i mesurar la valoració, evolució i efectes des de la perspectiva de l’estudiantat amb aquesta innovació docent. Per aconseguir-ho es durà a terme durant el curs 2023-24 un desenvolupament conceptual que guiarà la consolidació, l’actualització i la implementació docent. A continuació es farà la recerca i tancament de l’acció docent, donant lloc a un conjunt de propostes de millora i conclusions. S’espera que l’impacte del projecte afecte directament a uns 700 estudiants de graus de la Facultat d’Economia (dels graus de ADE, FIC, TUR i GIB), uns 180 estudiants de posgrau, i a uns 20 professors del departament de Comercialització i Investigació de Mercats, indirectament. Aquest projecte ens permet seguir desenvolupant aquest mètode educatiu innovador iniciat en projectes als tres cursos anteriors (del 20-21 al 22-23) per millorar la docència i facilitar l’aprenentatge propi per part de l’alumnat (tal com confirmen els resultats i impacte d’eixos 3 projectes previs). El projecte és coherent amb la missió del nostre grup d’Innovació Docent MarkAct, la implantació i el desenvolupament de metodologies actives innovadores per a l'ensenyament-aprenentatge en màrqueting, aplicades a escenaris reals empresarials i situant al centre l'estudiantat. A més, la nostra visió és fer-ho extensible a altres àrees de coneixement.

Objectives

L’objectiu general del projecte durant el proper curs 2023-24 és consolidar les metodologies àgils com a metodologies actives per afavorir l’aprenentatge i conèixer els principals efectes, l’evolució i la valoració d’aquestes metodologies davant de les tradicionals per part de l’estudiantat

OE1. Dissenyar i adaptar els materials docents teòrics a la docència. Aquest objectiu és millora amb l’ús de les TIC com a facilitadores de l’aprenentatge i com a recurs didàctic. A

OE2. (MILLORA) Dissenyar els materials docents pràctics seguint la metodologia Scrumban

OE3. (MILLORA) Utilitzar eficientment les tecnologies digitals i recursos disponibles a la Universitat de València.

OE4. Apropar el món universitari i empresarial.

OE5. Mesurar el nivell de satisfacció amb l’aplicació d’aquesta nova configuració de la docència.

OE6. (PRIMERA VEGADA) Mesurar el nivell d’interès cognitiu i interès emocional amb l’aplicació d’aquesta nova configuració de la docència

OE7. (MILLORA) Mesurar les diferències d’aplicació en base a grups.

OE8. (MILLORA) Conèixer la valoració, evolució i principals efectes de les metodologies àgils davant de les tradicionals des de la perspectiva de l’estudiantat.

OE9. (MILLORA) Analitzar els aspectes de les metodologies àgils que són més ben valorats en funció de la seua capacitat per afectar el desenvolupament d'habilitats per part de l’estudiantat.

OE10. (MILLORA) Analitzar la valoració qualitativa que té l'estudiantat respecte a les metodologies àgils.

 

Subsidy

400 €

Degrees involved
ADE: Degree in Business Management and Administration
Degree in Finance and Accounting
Degree in Tourism
Degree in International Business
Double Degree in Business Management and Administration and Law
Master's degrees involved
Master's Degree in Marketing and Market Research
Master's Degree in Business Management. MBA
Master's Degree in Secondary Education Teacher Training
Subjects involved

Assignatures diferents implicades de 3 graus i 2 dobles graus: Màrqueting (50 estudiants GC 2n ADE), Màrqueting Financer (120 estudiants GS GT tots els grups 2n FIC), Estratègies de Màrqueting (100 estudiants TAP 3er TADE; GAT 3er ADE), Investigació de Mercats Turístics (60 estudiants TA 3er TADE, TUR), Fonaments d’Investigació de Mercats (120 estudiants 3A 3B tots els grups 3er ADE-Dret; GA GG 3er ADE) i Gestió Comercial i Vendes (110 estudiants GF, GB tots els grups 4t ADE). 5 assignatures diferents implicades de 2 màsters: 4 assignatures diferents del Màster Universitari en Màrqueting i Investigació de Mercats (80 persones, tot l’alumnat): Decisions Estratègiques en Màrqueting; Direcció de Vendes; Disseny del màrqueting operatiu en el llançament d'un nou producte; Missatge i planificació de mitjans. L’assignatura de Complements per a la formació disciplinar de les especialitats d'empresa, comerç i turisme, del Màster Universitari en Professor/a d’Educació Secundaria. (22 persones, tot l’alumnat).

Target student body

S'espera que l’impacte del projecte afecte directament a uns 700 estudiants de graus de la Facultat d’Economia (dels graus de ADE, FIC, TUR i GIB), uns 180 estudiants de posgrau, i a uns 20 professors del departament de Comercialització i Investigació de Mercats.

Coordination
  • ARAGONES JERICO, CRISTINA
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
See card
Members
  • CANALES RONDA, PEDRO
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
See card
Related structures
PLAYLIST