Target
PAS, PDI
Method of impartition
Presential
Language
Spanish
Total duration
16
Presential duration
16
Program
Continuing education
Training modality
Course
Academic course
2021-2022
Edition
01
Training plan year
2022
Start date of the course
02/11/2022
End date of the course
11/11/2022
Registration start date
16/02/2022
Registration end date
07/03/2022
Sessions
Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 02/11/2022 09:30 | 02/11/2022 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 04/11/2022 09:30 | 04/11/2022 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 09/11/2022 09:30 | 09/11/2022 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 11/11/2022 09:30 | 11/11/2022 13:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Professional profile of the recipients
Atesa la transversalitat del tema, el contingut d'aquest curs és d'interès per a una àmplia varietat tant d'àrees de coneixement com de perfils professionals existents a la Universitat (desenvolupament humà, salut, educació, benestar social, medi ambient, cultura , desenvolupament econòmic, transparència, participació ciutadana, igualtat, etc...)
És imprescindible tenir un nivell bàsic de coneixements sobre els ODS.
Selection criteria
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Non-UV faculty
Ana Alcaraz Lamana
Experta en Responsabilitat Social i Sostenibilitat;fundadora i directora d´Esfera Social Consultoria. Professora Associada de la Facultat de Ciències Socials (Universitat de València). Membre de l'Associació Projecte Talis (associació sense ànim de lucre vinculada a la Universitat de València) i del Grup de Recerca Talis.
Organizing UV structure
Training objectives
Oferir els coneixements i les eines necessaris per elaborar un Pla d'acció que permeti el compliment dels ODS a les unitats, serveis o facultats en què treballen les persones participants.
Contents
1. Què han d'aportar les universitats als ODS? • Introducció: revisió de l'Agenda 2030, ODS, metes i indicadors • Característiques i principis rectors que han de guiar-ne l'aplicació • La contribució esperada de les universitats als ODS • Beneficis i oportunitats per a les universitats en la seva contribució als ODS • Integració dels ODS a la Responsabilitat Social Universitària 2. Com s'apliquen els ODS a una universitat? • La metodologia proposada per les Nacions Unides • La metodologia de la Responsabilitat Social Universitària • Dimensions i objectius a assolir en cada àmbit • Fases del procés d'implantació 3. Quin és el nostre punt de partida? Fase 1: El diagnòstic d'ODS • La “localització” dels ODS • Elaboració del Diagnòstic • Resultat final: Mapa de contribució als ODS de la nostra unitat/servei/facultat 4. Què volem aconseguir? Fase 2: Elaborem el Pla ODS - 2030 • Objectius estratègics per a cada dimensió • Bones pràctiques d'altres universitats a Espanya i al món • Pluja d'idees sobre accions que podem fer • Resultat final: Elaboració del Pla ODS de la nostra unitat/servei/facultat 5. Com assolirem els objectius? Passos següents: execució, seguiment, avaluació i comunicació • Planificació de l'execució i el seguiment • Avaluació amb enfocaments participatius • Comunicació, transparència i rendició de comptes: definició i diferències • Eines per a cada fase • Bones pràctiques d'altres universitats en comunicació, transparència i rendició de comptes
Competencies to be developed
Reflexionar sobre el trànsit de la teoria dels ODS a la seva aplicació pràctica Conéixer les metodologies d'aplicació de l'Agenda 2030 Aprendre sobre els elements i tècniques per dur a terme cadascuna de les fases del procés Elaborar un esborrany de Diagnòstic de contribució dels ODS Elaborar un esborrany de Pla d'Acció 2030
Criteria and procedure for evaluation of the activity
Atès l'enfocament pràctic del curs, lassistència és obligatòria. Per superar el curs, s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades al programa o encomanades pel/per la tutor/a o professor/a. L'avaluació serà continuada a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.