University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Com fer un Pla 2030 per contribuir als ODS a la teva unitat, servei o facultat

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 16
Presential duration 16
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 02/11/2022
End date of the course 11/11/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 02/11/2022 09:30 02/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 04/11/2022 09:30 04/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 09/11/2022 09:30 09/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 11/11/2022 09:30 11/11/2022 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
Atesa la transversalitat del tema, el contingut d'aquest curs és d'interès per a una àmplia varietat tant d'àrees de coneixement com de perfils professionals existents a la Universitat (desenvolupament humà, salut, educació, benestar social, medi ambient, cultura , desenvolupament econòmic, transparència, participació ciutadana, igualtat, etc...) És imprescindible tenir un nivell bàsic de coneixements sobre els ODS.
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Non-UV faculty

Ana Alcaraz Lamana

Experta en Responsabilitat Social i Sostenibilitat;fundadora i directora d´Esfera Social Consultoria. Professora Associada de la Facultat de Ciències Socials (Universitat de València). Membre de l'Associació Projecte Talis (associació sense ànim de lucre vinculada a la Universitat de València) i del Grup de Recerca Talis.
Training objectives
Oferir els coneixements i les eines necessaris per elaborar un Pla d'acció que permeti el compliment dels ODS a les unitats, serveis o facultats en què treballen les persones participants.
Contents
1. Què han d'aportar les universitats als ODS?
• Introducció: revisió de l'Agenda 2030, ODS, metes i indicadors
• Característiques i principis rectors que han de guiar-ne l'aplicació
• La contribució esperada de les universitats als ODS
• Beneficis i oportunitats per a les universitats en la seva contribució als ODS
• Integració dels ODS a la Responsabilitat Social Universitària

2. Com s'apliquen els ODS a una universitat?
• La metodologia proposada per les Nacions Unides
• La metodologia de la Responsabilitat Social Universitària
• Dimensions i objectius a assolir en cada àmbit
• Fases del procés d'implantació

3. Quin és el nostre punt de partida? Fase 1: El diagnòstic d'ODS
• La “localització” dels ODS
• Elaboració del Diagnòstic
• Resultat final: Mapa de contribució als ODS de la nostra unitat/servei/facultat

4. Què volem aconseguir? Fase 2: Elaborem el Pla ODS - 2030
• Objectius estratègics per a cada dimensió
• Bones pràctiques d'altres universitats a Espanya i al món
• Pluja d'idees sobre accions que podem fer
• Resultat final: Elaboració del Pla ODS de la nostra unitat/servei/facultat

5. Com assolirem els objectius? Passos següents: execució, seguiment, avaluació i comunicació
• Planificació de l'execució i el seguiment
• Avaluació amb enfocaments participatius
• Comunicació, transparència i rendició de comptes: definició i diferències
• Eines per a cada fase
• Bones pràctiques d'altres universitats en comunicació, transparència i rendició de comptes
Competencies to be developed
 Reflexionar sobre el trànsit de la teoria dels ODS a la seva aplicació pràctica
 Conéixer les metodologies d'aplicació de l'Agenda 2030
 Aprendre sobre els elements i tècniques per dur a terme cadascuna de les fases del procés
 Elaborar un esborrany de Diagnòstic de contribució dels ODS
 Elaborar un esborrany de Pla d'Acció 2030
Criteria and procedure for evaluation of the activity
Atès l'enfocament pràctic del curs, lassistència és obligatòria. Per superar el curs, s'haurà d'assistir a un mínim del 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades al programa o encomanades pel/per la tutor/a o professor/a.
L'avaluació serà continuada a través de les activitats pràctiques proposades durant el desenvolupament del curs.
Inscription