University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Com millorar l'interés, l'esforç i la motivació de l'alumnat per a aprendre

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 8 horas
Presential duration 8 horas
Synchronous online duration 0 horas
Asynchronous online duration 0 horas
Program Own offer -SFPIE
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 18/10/2023
End date of the course 19/10/2023
Registration start date 05/07/2023
Registration end date 14/07/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 18/10/2023 16:00 18/10/2023 20:00 Aula 2.2 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 19/10/2023 09:30 19/10/2023 13:30 Campus Tarongers SFPIE AULA 0.1 Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
Aquesta acció formativa va dirigida específicament al professorat de la Universitat de València en actiu .
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Non-UV faculty

Francisco Imbernón Muñoz

Francisco Imbernón és catedràtic d'Universitat de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Ha sigut director de la Facultat de Formació del professorat de la Universitat de Barcelona i director del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la mateixa Universitat. Ha rebut diversos premis i ha publicat diversos llibres unipersonals sobre alternatives pedagògiques (Una alternativa pedagògica. Ha realitzat molts cursos de formació de formadors, professors d'universitat, directors d'institucions formatives i d'assessors. En el camp de la investigació ha sigut director de diverses investigacions tant nacionals i internacionals, és director del grup reconegut de qualitat d'investigació de la Universitat de Barcelona sobre formació docent, així com professor visitant i de mestratges i doctorats en quatre països de la Unió Europea i diversos de Llatinoamèrica

 

Training objectives

• Aprendre els elements que influeixen en la motivació de l'alumnat per a aprendre.
• Identificar els components de la motivació i de l'interés de l'alumnat en l'educació superior.
• Conéixer estratègies per a contribuir a la creació d'un ambient d'interés i esforç en classe.

Contents

• Motius per a motivar a l'alumnat.
• Claus per a motivar l'interés de l'alumne per part del professorat.
• Què és la motivació, l'interés, l'esforç...?
• Classificació de les Motivacions.
• Algunes consideracions per a contribuir a la creació d'un ambient d'interés i esforç a classe.
• Interés per l'aprenentatge.
• Tècniques concretes per a afavorir la motivació de l'alumnat.
• Possibles activitats per a millorar l'interés de l'alumnat.

Competencies to be developed

El professorat assistent puguen implementar una innovació en la seua docència.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final del curs serà necessari l'assistència almenys del 85% del total de la duració del curs.


En finalitzar s'enviarà per correu electrònic un enllaç amb el qual es podrà accedir al qüestionari d'avaluació situat en el Secretaria Virtual. L'objectiu és obtindre una valoració sobre la satisfacció del professorat participant respecte a la formació rebuda. Per a obtindre la certificació del curs serà necessari haver emplenat les enquestes d'avaluació.

Inscription