Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Com millorar l'interés, l'esforç i la motivació de l'alumnat per a aprendre

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 8 horas
Durada presencial 8 horas
Durada en línia síncrona 0 horas
Durada en línia asíncrona 0 horas
Programa Oferta pròpia -SFPIE
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 18/10/2023
Data de finalització del curs 19/10/2023
Data d'inici d'inscripció 05/07/2023
Data de finalització d'inscripció 14/07/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 18/10/2023 16:00 18/10/2023 20:00 Aula 2.2 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 19/10/2023 09:30 19/10/2023 13:30 Campus Tarongers SFPIE AULA 0.1 Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
Aquesta acció formativa va dirigida específicament al professorat de la Universitat de València en actiu .
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat no UV

Francisco Imbernón Muñoz

Francisco Imbernón és catedràtic d'Universitat de Didàctica i Organització Educativa de la Universitat de Barcelona. Ha sigut director de la Facultat de Formació del professorat de la Universitat de Barcelona i director del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la mateixa Universitat. Ha rebut diversos premis i ha publicat diversos llibres unipersonals sobre alternatives pedagògiques (Una alternativa pedagògica. Ha realitzat molts cursos de formació de formadors, professors d'universitat, directors d'institucions formatives i d'assessors. En el camp de la investigació ha sigut director de diverses investigacions tant nacionals i internacionals, és director del grup reconegut de qualitat d'investigació de la Universitat de Barcelona sobre formació docent, així com professor visitant i de mestratges i doctorats en quatre països de la Unió Europea i diversos de Llatinoamèrica

 

Objectius formatius

• Aprendre els elements que influeixen en la motivació de l'alumnat per a aprendre.
• Identificar els components de la motivació i de l'interés de l'alumnat en l'educació superior.
• Conéixer estratègies per a contribuir a la creació d'un ambient d'interés i esforç en classe.

Continguts

• Motius per a motivar a l'alumnat.
• Claus per a motivar l'interés de l'alumne per part del professorat.
• Què és la motivació, l'interés, l'esforç...?
• Classificació de les Motivacions.
• Algunes consideracions per a contribuir a la creació d'un ambient d'interés i esforç a classe.
• Interés per l'aprenentatge.
• Tècniques concretes per a afavorir la motivació de l'alumnat.
• Possibles activitats per a millorar l'interés de l'alumnat.

Competències que es desenvoluparan

El professorat assistent puguen implementar una innovació en la seua docència.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Per a obtindre la certificació final del curs serà necessari l'assistència almenys del 85% del total de la duració del curs.


En finalitzar s'enviarà per correu electrònic un enllaç amb el qual es podrà accedir al qüestionari d'avaluació situat en el Secretaria Virtual. L'objectiu és obtindre una valoració sobre la satisfacció del professorat participant respecte a la formació rebuda. Per a obtindre la certificació del curs serà necessari haver emplenat les enquestes d'avaluació.

Inscripció