University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Creació de documents i webs amb R

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 15
Presential duration 15
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 09/07/2024
End date of the course 16/07/2024
Registration start date 28/02/2024
Registration end date 13/03/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 09/07/2024 16:00 09/07/2024 20:00 SFPIE AULA 0.2
2 10/07/2024 16:00 10/07/2024 20:00 SFPIE AULA 0.2
3 15/07/2024 16:00 15/07/2024 20:00 SFPIE AULA 0.2
4 16/07/2024 16:00 16/07/2024 19:00 SFPIE AULA 0.2
Professional profile of the recipients
Els continguts i competències desenvolupats durant el curs tenen aplicacions tant per a la investigació com principalment per a la docència; per tant, el curs pot ser d'utilitat per a PDI de diferents àmbits de coneixement. A pesar que en el curs s'usarà R, este es pot cursar sense coneixements de R perquè poden fer-se transparències/tutorials/webs sense contingut estadístic, o incloure el contingut estadístic des d'altres programes com SPSS, Stata, etc ...
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

 

UV Faculty
  • Perez Vazquez, Pedro Jose
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

El curs té com a objectiu proporcionar als participants coneixements per a generar documents reproduïbles i dinàmics, principalment docents, des de R.
La generació de documents utilitzant un llenguatge de programació com a R té avantatges: amb un sol documente font es poden generar diferents outputs d'eixida, a més en fer-se amb codi, els documents són reproduïbles i tenen funcionalitats que no presenten altres sistemes de publicació més tradicionals com per exemple Power Point.

S'usarà un nou entorn, Quarto, que és capaç de generar documents reproduïbles des de R. En este entorn es poden generar múltiples tipus de documents: transparències, tutorials, informes, articles científics, llibres interactius, quadres de comandament, blogs i paginás web. En esta direcció poden veure's una selecció de documents generats amb R i Quarto: https://quarto.org/docs/gallery/

Es practicarà la creació d'informes i documents en pdf, com les típiques transparències en format Beamer, però es prioritzarà la creació de documents en format HTML, la qual cosa obri la possibilitat d'interactuar amb els documents (documents dinàmics).

El curs tindrà un enfocament fonamentalment pràctic i s'utilitzarà RStudio com a interfície per a accedir a R i Quarto que és el programari que generarà els documents.

En finalitzar el curs els participants tindran un nivell suficient per a:

1. Realitzar unes transparències reproduïbles
2. Confeccionar tutorials interactius
3. Crear un blog
4. Crear una pàgina web, ja siga esta per a fins personals com una web per a una assignatura
5. tindre els coneixements necessaris per a poder allotjar els documents HTML que generem, ja siguen estos transparències , tutorials o pàgines web, per a fer que siguen accessibles en la Web.


 

Competencies to be developed

1. Documents reproduïbles
2. Introducció a Markdown
3. Utilització de RStudio, R i Quarto
4. Utilització de Quarto projects
5. Competències TIC. A pesar que per a la creació de pàgines web amb Quarto no és necessari el coneixement de CSS ni HTML, amb unes poques idees de CSS poden millorar-se bastant la component visual dels documents i pàgines web que fem
6. Competències web per a saber com allotjar en diferents servicis els documents HTML i pàgines web que generem

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència al 85% de les hores presencials

Resolució de casos pràctics a l'aula per a afermar la comprensió dels continguts del curs i determinar la capacitat de generar els diferents tipus de documents que anem veient en el curs


 

Inscription