Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 26/06/2025 10:00 | 26/06/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 01/07/2025 10:00 | 01/07/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 03/07/2025 10:00 | 03/07/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 08/07/2025 10:00 | 08/07/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
5 | 10/07/2025 10:00 | 10/07/2025 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Ramos Santana, Genoveva
- PDI-Titular d'Universitat
- Chiva Sanchis, Inmaculada
- PDI-Titular d'Universitat
- Moral Mora, Ana Maria
- PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
- Coordinador/a de Mobilitat
- Merello Gimenez, Paloma
- PDI-Titular d'Universitat
- Secretari/a de Departament
- Herce Palomares, Maria Pilar
- PDI-Associat/Da Universitari/A
- Monzo Martinez, Anna Maria
- PDI-Associat/Da Universitari/A
- Marquez Baldo, Lidia
- PDI-Ajudant Doctor/A
- Asensi Borras, M. Celeste
María Luz Bueno Carrasco
Psicòloga per la Universitat de València amb formació específica en l'atenció a la diversitat educativa, especialment en l'àmbit de les altes capacitats intel·lectuals. Màster en Detecció, Diagnòstic i Intervenció Educativa en Estudiants d'Altes Capacitats (UV) i és Experta Universitària en Diagnòstic i Educació d'Alumnes amb Alta Capacitat (UNED).
Membre del Grup d'Innovació Educativa per al Desenrotllament del Talent i Altes Capacitats (*GIEDAC) de la Universitat de València i docent en el Màster d'Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent en esta mateixa institució. Col·labora activament amb l'Associació Valenciana de Suport a les Altes Capacitats (AVAST) des de 2006, assessorant famílies i docents en la identificació i intervenció educativa de l'alumnat d'este col·lectiu.
Formadora de professorat a través del CEFIRE i altres institucions educatives des de 2014 i ponent en congressos, jornades i taules redones.
Coautora en publicacions especialitzades en altes capacitats, i col·laboradora en projectes d'investigació i innovació educativa
Mª Isabel Pérez Alemany
Diplomada en Magisteri per la Universitat de València, 1996. 26 anys d’experiència docent en centres de Primària, centres d’Educació Especial i centres d’Acció Educactiva Singular. Membre del Grup d’Innovació Educativa d’Altes Capacitats (GIEDAC) de la UV (col.laboradora grup DIVFOREVA). Ha impartit ponències i cursos relacionats amb la resposta educativa a l’alumnat d’AACC. Ha participat en diverses publicacions vinculades a l’àmbit de l’Alta Capacitat. Professora del Máster de Formación Permanente en Educación de las Altas Capacidades y desarrollo del Talento, UV, ADEIT.
Sefa Mulet Salvador
Psicòloga general sanitària col.C08162
Neuropsicòloga
Psicòloga Forense del LOPF Alacant.
Acreditada Psicologa Experta en Psicologia Educativa i Psicologia Forense Consell General de la Psicologia
Coordinadora de Criança
Especialista en TGD
Especialista en violència de genere i maltractament a menors.
Màster en psicologia Clínica i Salut
Màster en Psicologia Forense i Pericial Judicial
Màster en Detecció, intervenció i diagnòstic en altes capacitats intel·lectuals.
Màster en Neuropsicologia Clínica
Màster en Coach de Desenrotllament Personal i Programació Neurolingüístic
Tomás Ordóñez Rubio
Professor associat del Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica en la Universitat d'Alacant, activitat que compagina amb la seua labor com a tècnic del Centre de Suport a l'Estudiant d'esta universitat. Es va doctorar en Psicologia en la Universitat de València en el 2000. Durant els últims 25 anys, la seua activitat investigadora i professional s'ha centrat en projectes i activitats dedicades a l'atenció, l'assessorament i la inclusió dels estudiants en els estudis superiors. Entre els anys 2008 i 2020 ha format part de l'àrea d'assessorament psicològic de l'associació FEDORA (European Fòrum for Student Guidance) i del comité del Psyche Board en la EAIE (European Association for International Education). És membre fundador de l'Associació Espanyola de Servicis Psicològics i Psicopedagògics Universitaris, creada en 2009. En l'actualitat forma part del grup de treball en Altes Capacitats Intel·lectuals en la Xarxa SAPDU (Grup de Treball de Diversitat i Discapacitat CRUE) i pertany al grup d'investigació en Intel·ligències, Competència Social i Educació (SOCEDU).
Alberto Flaño Lombardo
Organitzador de projectes en cultura científica, tecnològica, innovació i art, amb una sòlida trajectòria en la direcció i coordinació de programes d'impacte. Especialitzat a dissenyar experiències educatives i culturals que fomenten el pensament crític i la creativitat.
Projectes destacats:
Gestor del Programa DACIU (Desenrotllament de les Altes Capacitats Intel·lectuals en la Universitat, 2022-2024)
Concurs de Piano Internacional Ciutat de Sevilla (2013-2020)
Ciència amb Classe (2022-2023)
Contes amb Classe (2016-2022)
Jornades de formació per a professorat (2009-2023)
Assoliments i contribucions:
Investigació privada per a empreses nord-americanes.
Exposicions d'obres pictòriques.
Publicació de més de 20 àlbums de música.
Contribució a tres llibres, entre ells Altes capacitats i educació: una aproximació des de la investigació (Editorial Dykinson).
Alberto Flaño Romero
Diplomat en Enginyeria per la *UNED.
Fundador i President de la Fundació Avanza, dedicada a impulsar l'excel·lència mitjançant la formació d'educadors i l'atenció a menors amb altes capacitats intel·lectuals.
Promou el desenvolupament del talent a través de programes innovadors com:
Concurs Internacional de Piano
*CenImE (Centre Impulsor de l'Excel·lència)
*DACIU (Desenvolupament de les Altes Capacitats Intel·lectuals en la Universitat)
Ex President de la Federació Andalusa de Sobredotació Intel·lectual i de l'Associació de Superdotats de Sevilla, on va impulsar formació reconeguda per a docents i famílies.
Ha col·laborat amb el govern d'Espanya en grups de treball i amb la Junta d'Andalusia en l'elaboració de la normativa educativa andalusa per a menors amb *AACCII.
Premi a l'Excel·lència en el Sosteniment de l'Exèrcit de l'Aire i de l'Espai (XV Edició) per lideratge en manteniment d'infraestructures militars (Manteniment CIS sistemes i tecnologies de la informació i comunicacions).
Experiència en creació i organització d'accions formatives, educatives i culturals (en col·laboració amb universitats o certificades pel Ministeri d'Educació).
1. Identificar els recursos de la Universitat per a la gestió del talent universitari.
2. Detectar i identificar a l'alumnat *universitarito amb Alta capacitat Intel·lectual (*ACI)
3. Dissenyar estratègies per a gestionar i cuidar la creativitat, el lideratge i les emocions de l'alumnat universitari i, particularment, de l'alumnat amb *ACI.
4. Aprofundir en les metodologies d'ensenyança- aprenentatge que actualitzen i potencien el talent de l'alumnat universitari.
5. Analitzar programes d'atenció a les necessitats educatives de l'alumnat universitari amb *ACI.
6. Dissenyar propostes d'acció en la docència d'alguna de les assignatures de grau o *màster.
7. Seleccionar recursos que desenrotllen i actualitzen el talent de l'alumnat universitari en l'àmbit soci-comunitari.
8. Implementar recursos tecnològics dirigits a potenciar el talent de l'alumnat universitari.
1 Fa front a la incertesa i a la complexitat del procés d'aprenentatge de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals a partir d'una actitud d'obertura, de maduresa i disposició per a acompanyar a l'alumnat en el desenrotllament del seu potencial.
2 Coneix recursos de la comunitat i de l'entorn soci acadèmic per a desenrotllar el talent de l'alumnat universitari.
3 Detecta i identifica el potencial del talent de l'alumnat universitari.
4 Reconeix el valor del potencial del talent de l'alumnat universitari.
5 Estimula les habilitats de pensament superior.
6 Guia l'aprenentatge de l'alumne i alumna amb altes capacitats.
7 Promou el creixement personal, acadèmic i professional de l'alumnat universitari.
8 Integra en l'ensenyança universitària recursos i estratègies educatives per a atenció a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals.
9 Sap planificar, organitzar i redistribuir les activitats ateses les necessitats de l'alumnat.
10 Organitza situacions d'aprenentatges diverses per a atendre l'alumnat universitari.
11 Sap seleccionar els recursos, per a desenrotllar i actualitzar el talent, més pertinents per a cada situació d'aprenentatge.
12 Aprofita el potencial didàctic de les TIC per al desenrotllament del talent.
13 Implementa recursos tecnològics específics que desenrotllen el talent.
• L'avaluació es realitzarà mitjançant exercicis a resoldre en cada sessió/classe. El professorat valorarà la participació en classe de l'alumnat participant.
• Realització d'un treball individual i autònom per part de l'alumnat, centrat en:
- Disseny d'una proposta real d'atenció a l'alumnat amb altes capacitats (o de desenrotllament del potencial del talent de l'alumnat) per a una assignatura de grau o màster, seleccionada pel professor/a.
- Incorporar un protocol de detecció i identificació de l'alumnat amb talent en una assignatura de grau o màster seleccionada per la professora o professor.
• Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.
• Contestar al qüestionari en línia de satisfacció docent enviat pel *SFPIE a cada participant del curs.