University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Desenrotllament del potencial del talent de l'alumnat universitari

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Presential
Language Spanish, Valencian
Total duration 30
Presential duration 20
Asynchronous online duration 10
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 26/06/2025
End date of the course 10/07/2025
Registration start date 24/03/2025
Registration end date 04/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 26/06/2025 10:00 26/06/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 01/07/2025 10:00 01/07/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 03/07/2025 10:00 03/07/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 08/07/2025 10:00 08/07/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 10/07/2025 10:00 10/07/2025 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents: • Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen. • S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys. • Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys. • En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Ramos Santana, Genoveva
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Chiva Sanchis, Inmaculada
  • PDI-Titular d'Universitat
Ver ficha
  • Moral Mora, Ana Maria
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a de Mobilitat
Ver ficha
  • Merello Gimenez, Paloma
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a de Departament
Ver ficha
  • Herce Palomares, Maria Pilar
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Ver ficha
  • Monzo Martinez, Anna Maria
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Ver ficha
  • Marquez Baldo, Lidia
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
  • Asensi Borras, M. Celeste
Ver ficha
Non-UV faculty

María Luz Bueno Carrasco

Psicòloga per la Universitat de València amb formació específica en l'atenció a la diversitat educativa, especialment en l'àmbit de les altes capacitats intel·lectuals. Màster en Detecció, Diagnòstic i Intervenció Educativa en Estudiants d'Altes Capacitats (UV) i és Experta Universitària en Diagnòstic i Educació d'Alumnes amb Alta Capacitat (UNED).
Membre del Grup d'Innovació Educativa per al Desenrotllament del Talent i Altes Capacitats (*GIEDAC) de la Universitat de València i docent en el Màster d'Altes Capacitats i Desenrotllament del Talent en esta mateixa institució. Col·labora activament amb l'Associació Valenciana de Suport a les Altes Capacitats (AVAST) des de 2006, assessorant famílies i docents en la identificació i intervenció educativa de l'alumnat d'este col·lectiu.
Formadora de professorat a través del CEFIRE i altres institucions educatives des de 2014 i ponent en congressos, jornades i taules redones.
Coautora en publicacions especialitzades en altes capacitats, i col·laboradora en projectes d'investigació i innovació educativa
 

Mª Isabel Pérez Alemany

Diplomada en Magisteri per la Universitat de València, 1996. 26 anys d’experiència docent en centres de Primària, centres d’Educació Especial i centres d’Acció Educactiva Singular. Membre del Grup d’Innovació Educativa d’Altes Capacitats (GIEDAC) de la UV (col.laboradora grup DIVFOREVA). Ha impartit ponències i cursos relacionats amb la resposta educativa a l’alumnat d’AACC. Ha participat en diverses publicacions vinculades a l’àmbit de l’Alta Capacitat. Professora del Máster de Formación Permanente en Educación de las Altas Capacidades y desarrollo del Talento,  UV, ADEIT.
 

Sefa Mulet Salvador

Psicòloga general sanitària col.C08162
Neuropsicòloga
Psicòloga Forense del LOPF Alacant.
Acreditada Psicologa Experta en Psicologia Educativa i Psicologia Forense Consell General de la Psicologia
Coordinadora de Criança
Especialista en TGD
Especialista en violència de genere i maltractament a menors.
Màster en psicologia Clínica i Salut
Màster en Psicologia Forense i Pericial Judicial
Màster en Detecció, intervenció i diagnòstic en altes capacitats intel·lectuals.
Màster en Neuropsicologia Clínica
Màster en Coach de Desenrotllament Personal i Programació Neurolingüístic

Tomás Ordóñez Rubio

Professor associat del Departament de Psicologia Evolutiva i Didàctica en la Universitat d'Alacant, activitat que compagina amb la seua labor com a tècnic del Centre de Suport a l'Estudiant d'esta universitat. Es va doctorar en Psicologia en la Universitat de València en el 2000. Durant els últims 25 anys, la seua activitat investigadora i professional s'ha centrat en projectes i activitats dedicades a l'atenció, l'assessorament i la inclusió dels estudiants en els estudis superiors. Entre els anys 2008 i 2020 ha format part de l'àrea d'assessorament psicològic de l'associació FEDORA (European Fòrum for Student Guidance) i del comité del Psyche Board en la EAIE (European Association for International Education). És membre fundador de l'Associació Espanyola de Servicis Psicològics i Psicopedagògics Universitaris, creada en 2009. En l'actualitat forma part del grup de treball en Altes Capacitats Intel·lectuals en la Xarxa SAPDU (Grup de Treball de Diversitat i Discapacitat CRUE) i pertany al grup d'investigació en Intel·ligències, Competència Social i Educació (SOCEDU).

Alberto Flaño Lombardo

Organitzador de projectes en cultura científica, tecnològica, innovació i art, amb una sòlida trajectòria en la direcció i coordinació de programes d'impacte. Especialitzat a dissenyar experiències educatives i culturals que fomenten el pensament crític i la creativitat.
Projectes destacats:
Gestor del Programa  DACIU (Desenrotllament de les Altes Capacitats Intel·lectuals en la Universitat, 2022-2024)
Concurs de Piano Internacional Ciutat de Sevilla (2013-2020)
Ciència amb Classe (2022-2023)
Contes amb Classe (2016-2022)
Jornades de formació per a professorat (2009-2023)
Assoliments i contribucions:
Investigació privada per a empreses nord-americanes.
Exposicions d'obres pictòriques.
Publicació de més de 20 àlbums de música.
Contribució a tres llibres, entre ells Altes capacitats i educació: una aproximació des de la investigació (Editorial Dykinson).
 

Alberto Flaño Romero

Diplomat en Enginyeria per la *UNED.
Fundador i President de la Fundació Avanza, dedicada a impulsar l'excel·lència mitjançant la formació d'educadors i l'atenció a menors amb altes capacitats intel·lectuals.
Promou el desenvolupament del talent a través de programes innovadors com:
Concurs Internacional de Piano
*CenImE (Centre Impulsor de l'Excel·lència)
*DACIU (Desenvolupament de les Altes Capacitats Intel·lectuals en la Universitat)
Ex President de la Federació Andalusa de Sobredotació Intel·lectual i de l'Associació de Superdotats de Sevilla, on va impulsar formació reconeguda per a docents i famílies.
Ha col·laborat amb el govern d'Espanya en grups de treball i amb la Junta d'Andalusia en l'elaboració de la normativa educativa andalusa per a menors amb *AACCII.
Premi a l'Excel·lència en el Sosteniment de l'Exèrcit de l'Aire i de l'Espai (XV Edició) per lideratge en manteniment d'infraestructures militars (Manteniment CIS sistemes i tecnologies de la informació i comunicacions).
Experiència en creació i organització d'accions formatives, educatives i culturals (en col·laboració amb universitats o certificades pel Ministeri d'Educació).

Training objectives

1.    Identificar els recursos de la Universitat per a la gestió del talent universitari.
2.    Detectar i identificar a l'alumnat *universitarito amb Alta capacitat Intel·lectual (*ACI)
3.    Dissenyar estratègies per a gestionar i cuidar la creativitat, el lideratge i les emocions de l'alumnat universitari i, particularment, de l'alumnat amb *ACI.
4.    Aprofundir en les metodologies d'ensenyança- aprenentatge que actualitzen i potencien el talent de l'alumnat universitari. 
5.    Analitzar programes d'atenció a les necessitats educatives de l'alumnat universitari amb *ACI. 
6.    Dissenyar propostes d'acció en la docència d'alguna de les assignatures de grau o *màster.
7.    Seleccionar recursos que desenrotllen i actualitzen el talent de l'alumnat universitari en l'àmbit soci-comunitari.
8.    Implementar recursos tecnològics dirigits a potenciar el talent de l'alumnat universitari.
 

Competencies to be developed

1    Fa front a la incertesa i a la complexitat del procés d'aprenentatge de l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals a partir d'una actitud d'obertura, de maduresa i disposició per a acompanyar a l'alumnat en el desenrotllament del seu potencial.
2    Coneix recursos de la comunitat i de l'entorn soci acadèmic per a desenrotllar el talent de l'alumnat universitari.
3    Detecta i identifica el potencial del talent de l'alumnat universitari.
4    Reconeix el valor del potencial del talent de l'alumnat universitari.
5    Estimula les habilitats de pensament superior. 
6    Guia l'aprenentatge de l'alumne i alumna amb altes capacitats. 
7    Promou el creixement personal, acadèmic i professional de l'alumnat universitari. 
8    Integra en l'ensenyança universitària recursos i estratègies educatives per a atenció a l'alumnat amb altes capacitats intel·lectuals. 
9    Sap planificar, organitzar i redistribuir les activitats ateses les necessitats de l'alumnat.
10    Organitza situacions d'aprenentatges diverses per a atendre l'alumnat universitari. 
11    Sap seleccionar els recursos, per a desenrotllar i actualitzar el talent, més pertinents per a cada situació d'aprenentatge.
12    Aprofita el potencial didàctic de les TIC per al desenrotllament del talent.
13    Implementa recursos tecnològics específics que desenrotllen el talent.
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

•    L'avaluació es realitzarà mitjançant exercicis a resoldre en cada sessió/classe. El professorat valorarà la participació en classe de l'alumnat participant.
•    Realització d'un treball individual i autònom per part de l'alumnat, centrat en:
-    Disseny d'una proposta real d'atenció a l'alumnat amb altes capacitats (o de desenrotllament del potencial del talent de l'alumnat) per a una assignatura de grau o màster, seleccionada pel professor/a.
-    Incorporar un protocol de detecció i identificació de l'alumnat amb talent en una assignatura de grau o màster seleccionada per la professora o professor.
•    Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.
•    Contestar al qüestionari en línia de satisfacció docent enviat pel *SFPIE a cada participant del curs.
 

Inscription