University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Educació de la Veu. Prevenció de disfonies en el docent universitari

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Valencian
Total duration 24
Presential duration 24
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 03
Training plan year 2022
Start date of the course 21/06/2022
End date of the course 14/07/2022
Registration start date 16/02/2022
Registration end date 07/03/2022
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 21/06/2022 10:00 21/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 24/06/2022 10:00 24/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 28/06/2022 10:00 28/06/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 01/07/2022 10:00 01/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 05/07/2022 10:00 05/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
6 07/07/2022 10:00 07/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
7 12/07/2022 10:00 12/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
8 14/07/2022 10:00 14/07/2022 13:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
UV Faculty
  • Rosell Clari, Vicente Jose
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Responsables de Gestio Academica
  • Coordinador/a Titulacio de Grau
Ver ficha
  • Puig Herreros, Clara
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Ver ficha
Training objectives

•    Millorar el coneixement sobre la producció de la veu. Anatomia i fisiologia vocal.
•    Conèixer les patologies més comuns en els docents i les característiques més rellevants de la veu normal i patològica. 
•    Reconèixer els mals hàbits vocals.
•    Conèixer com millorar la pròpia veu. Higiene vocal i exercicis de rehabilitació - millora. 
•    Conèixer noves tecnologies que ens ajuden a controlar la nostra veu

Contents
  • Anatomia i fisiologia de la producció de la veu i la parla.
  • Patologia de la veu més comú en els docents i mals hàbits fono-articuladors. Conceptes de mal ús i abús vocal.
  • Postura, respiració, producció vocal i impostació de la veu.
  • Principals característiques de la veu i la seua producció: duració, to, intensitat i timbre.
  • Coneixement del propi ús vocal. Avaluació de la veu i propostes personalitzades de millora.
  • Programa de higiene vocal i la seva repercussió en la producció de la veu.
  • Exercicis per a millorar:  la postura, el tipus respiratori, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador, la impostació vocal, la producció del to òptim, la intensitat i ús de la veu en situacions quotidianes (conversa i classe).
  • Exercicis pràctics enfocats des de la perspectiva fisiològica de la rehabilitació vocal per poder generalitzar els aprenentatges en la vida diària.
Competencies to be developed
  • Conèixer com es produeix la veu, identificar el mal ús i/o l’abús vocal i com millorar-ho.
  • Conèixer els errors més comuns que fem els docents i com controlar-los. Veu parlada i projecció vocal. L’ús del micròfon a l’aula.
  • Conèixer exercicis adequats per millorar la postura, la respiració, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador i la impostació de la veu, entre altres.
  • Millorar l’ús de la pròpia veu i de les seves característiques, tant en conversa com en l’aula. 
  • Conèixer algunes APPs i programes informàtics que ens poden ajudar a millorar la nostra veu.
  • Exercicis pràctics per poder realitzar durant el dia a dia i així, generalitzar el seu aprenentatge.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

El procediment d'avaluació de l'activitat consistirà en la realització d'un senzill qüestionari de tipus test  al finalizar el curs i una xicoteta exposició individual per observar l’aplicació de l’aprenentatge vocal adquirit durant el curs

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription