Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 03/05/2022 15:30 | 03/05/2022 19:30 | Aula 1.2 SFPIE | |
2 | 10/05/2022 15:30 | 10/05/2022 19:30 | Aula 1.2 SFPIE | |
3 | 17/05/2022 15:30 | 17/05/2022 19:30 | Aula 1.2 SFPIE | |
4 | 24/05/2022 15:30 | 24/05/2022 18:30 | Aula 1.2 SFPIE |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Lopez Martinez, Amelia Lucia
- PAS-Esc. Facultatius Arxius i Biblioteques
- (Nivel de) Cap de Seccio-Servei
- Conéixer els aspectes fonamentals de les revistes científiques d'accés obert.
- Saber detectar les possibles revistes espúries manejant diferents fonts i reconeixent les seues característiques
1. L'accés obert. Les revistes d'accés obert. Tipologia
- Ciència oberta i accés obert
- Vies de l'accés obert: evolució de les dues estratègies
- Revistes en accés obert (via daurada): reptes i dubtes
- Polítics i requeriments
2. Pagar per publicar? *APC i acords transformatius
- Què són les *APC?
- Els acords transformatius a la Universitat de València
- Requisits perquè el meu article s'incloga en l'acord
- Llicències *Creative *Commons per a la publicació
- Què passa després de publicar?
- Possibles escenaris de futur per als acords transformatius
3. Revistes depredadores. Llistes negres i eines per a la seua detecció
- Què són les revistes depredadores o espúries
- Característiques que permeten identificar les publicacions fraudulentes
- Comprovacions: llistes negres, indexacions, eines
Capacitat analítica
Ús de les TIC en el context professional
Gestió de la informació
Se seguirà una metodologia activa en la qual s'alternaran les sessions expositives necessàries per a l'assoliment dels coneixements teòrics o teoricopràctics amb sessions de caràcter pràctic, organitzades a través del treball per tasques. Al final de cada bloc expositiu es realitzarà un torn obert de debat per a resoldre qualsevol qüestió i compartir reflexions.
Entre les tasques a realitzar destinades a avaluar l'activitat, l'alumne haurà de revisar la documentació aportada i realitzar les pràctiques indicades.
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.