University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

El frau a la comunicació i publicació científica: el cas dels congressos i revistes depredadores

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Valencian
Total duration 6
Synchronous online duration 3
Asynchronous online duration 3
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 21/04/2023
End date of the course 28/04/2023
Registration start date 08/02/2023
Registration end date 22/02/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 21/04/2023 00:00 21/04/2023 00:00 Online
2 26/04/2023 09:30 26/04/2023 12:30 Online
3 28/04/2023 00:00 28/04/2023 00:00 Online
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Gallent Torres, Cinta
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Ver ficha
Non-UV faculty

Rubén Comas Forgas

Doctor europeu en Ciències de l’Educació per la Universitat de les Illes Balears (UIB). Actualment és professor del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicopedagogia a la UIB. Ha estat investigador visitant en diversos centres internacionals (University of East Anglia, Liverpool John Moores University, Panteion University of Social and Political Sciences, Universidad Autónoma de Yucatán i Universitat d’Estocolm) i compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).

Centra la seua recerca en l’àmbit de la integritat acadèmica, la documentació i la comunicació científica

Training objectives
  • Descriure i analitzar les males pràctiques en l’organització de congressos científics i en els processos editorials de les revistes predadores que demostren un comportament desviat o no estàndard amb la intenció de contribuir a la seua detecció per part dels científics.
  • Identificar i descriure les seues característiques i estratègies de captació de “clients”.

Descriure i analitzar les conseqüències que es deriven de participar en aquests esdeveniments científics i publicar manuscrits en aquestes revistes.

Competencies to be developed

Reflexionar sobre les circumstàncies que han transformat el món de la publicació acadèmica i científica. La conjunció de la Ciència Oberta (**Open **Access) i el fenomen de “**publish or **perish” a l'àmbit acadèmic. 
Augmentar la sensibilització cap a la identificació de conductes qüestionables en l'àmbit de la comunicació i publicació científica.
Conscienciar el professorat de la importància de respectar el valor de la integritat en les publicacions. 
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Es valorarà l’assistència, la visualització dels continguts en línia, la participació activa durant la sessió síncrona i la realització de la tasca final.

Inscription