Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

El frau a la comunicació i publicació científica: el cas dels congressos i revistes depredadores

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + En línia síncrona
Llengua Valencià
Durada total 6
Durada en línia síncrona 3
Durada en línia asíncrona 3
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 21/04/2023
Data de finalització del curs 28/04/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 21/04/2023 00:00 21/04/2023 00:00 En línia
2 26/04/2023 09:30 26/04/2023 12:30 En línia
3 28/04/2023 00:00 28/04/2023 00:00 En línia
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Gallent Torres, Cinta
  • PDI-Ajudant Doctor/A
Ver ficha
Professorat no UV

Rubén Comas Forgas

Doctor europeu en Ciències de l’Educació per la Universitat de les Illes Balears (UIB). Actualment és professor del Departament de Pedagogia Aplicada i Psicopedagogia a la UIB. Ha estat investigador visitant en diversos centres internacionals (University of East Anglia, Liverpool John Moores University, Panteion University of Social and Political Sciences, Universidad Autónoma de Yucatán i Universitat d’Estocolm) i compta amb dos sexennis de recerca (2007-2012 i 2013-2018).

Centra la seua recerca en l’àmbit de la integritat acadèmica, la documentació i la comunicació científica

Objectius formatius
  • Descriure i analitzar les males pràctiques en l’organització de congressos científics i en els processos editorials de les revistes predadores que demostren un comportament desviat o no estàndard amb la intenció de contribuir a la seua detecció per part dels científics.
  • Identificar i descriure les seues característiques i estratègies de captació de “clients”.

Descriure i analitzar les conseqüències que es deriven de participar en aquests esdeveniments científics i publicar manuscrits en aquestes revistes.

Competències que es desenvoluparan

Reflexionar sobre les circumstàncies que han transformat el món de la publicació acadèmica i científica. La conjunció de la Ciència Oberta (**Open **Access) i el fenomen de “**publish or **perish” a l'àmbit acadèmic. 
Augmentar la sensibilització cap a la identificació de conductes qüestionables en l'àmbit de la comunicació i publicació científica.
Conscienciar el professorat de la importància de respectar el valor de la integritat en les publicacions. 
 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorarà l’assistència, la visualització dels continguts en línia, la participació activa durant la sessió síncrona i la realització de la tasca final.

Inscripció