University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

El plagi com a amenaça contra la integritat acadèmica i científica

Target PDI, PIF
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous + Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 4
Synchronous online duration 2
Asynchronous online duration 6
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 04/06/2025
End date of the course 25/06/2025
Registration start date 07/04/2025
Registration end date 29/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 04/06/2025 09:30 04/06/2025 10:30 Online
2 11/06/2025 09:00 11/06/2025 11:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 18/06/2025 09:30 18/06/2025 11:30 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 25/06/2025 09:30 25/06/2025 10:30 Online
Professional profile of the recipients
PDI i PIF
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Abad Garcia, Maria Francisca
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a Titulacio Master Oficial
Ver ficha
  • Bolaños Pizarro, Maxima
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Training objectives

El plagi és una violació greu de la integritat acadèmica i científica. Aquest curs, té com a objectiu proporcionar una visió integral del plagi tant en el vessant del procés acadèmic de l'aprenentatge, com en el del procés de comunicació dels resultats de la investigació científica. Prenent com a marc de referència els principis d'integritat acadèmica i científica, així com el marc legislatiu i normatiu existent, s'analitzaran els tipus, motivacions i implicacions del plagi, així com les estratègies que poden posar-se en pràctica per a la seua prevenció, detecció i si és el cas sanció.

Contents

Marc general principis d'integritat acadèmica i científica. El plagi com a transgressió de la integritat
El plagi, concepte, tipus i implicacions
El plagi acadèmic. Factors afavoridors. El paper actiu del professorat per a previndre i combatre el plagi en el procés d'aprenentatge. Estratègies informatives, formatives, de control, detecció i sanció per a combatre el plagi. Marc legislatiu i normatiu
El plagi científic, particularitats. Factors afavoridors. Mecanismes per a la seua detecció, procediments d'actuació i sanció en el marc de les publicacions científiques.

Competencies to be developed

1.Conéixer els principis que regulen la integritat acadèmica i científica, i el paper necessari de les institucions i del conjunt dels membres en la creació d'una cultura d'integritat que fomente el respecte i l'ètica acadèmica i científica com a mecanisme vertebrat i necessari per a la lluita contra el plagi i el frau
2.Integrar en els instruments que emmarquen la pràctica docent a l'aula (guia docent, programació, rúbriques i instruments d'avaluació de l'assignatura, etc.) els principis d'integritat i les bases informatives i formatives per a evitar el plagi.
3.Conéixer la legislació, la normativa institucional i els llits de per a abordar i resoldre el conflicte plantejat per la detecció d'un cas de plagi entre l'alumnat
4.Conéixer les particularitats, forma de detecció, i mecanismes d'actuació i sanció en els casos de plagi en les publicacions científiques

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Realització de les tasques lliurables així establides per el/la docent

Inscription