Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 22/05/2023 10:00 | 22/05/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 23/05/2023 10:00 | 23/05/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 24/05/2023 10:00 | 24/05/2023 14:00 | Aula PB SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 26/05/2023 10:00 | 26/05/2023 14:00 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
- Zaragoza Ninet, M. Goretti
- PDI-Titular d'Universitat
- Cap de Seccio-Servei
- Cap d'Iniciatives d'Unisocietat
El taller està enfocat al disseny d'una seqüència didàctica en qualsevol disciplina, sobretot de l'àrea d'humanitats i branques filològiques, però serà d'ajuda a qualsevol docent de qualsevol àrea. El propòsit és saber elaborar una seqüència didàctica atractiva, dinàmica, col·laborativa, que ens ajude a complir objectius i competències del currículum d'un mòdul en concret però a més amb perspectiva de gènere i eines digitals, de forma a desenvolupar el pensament crític i valors igualitaris en la docència i desenvolupant la competències digital. Entenent que si com a docents som conscients d'això, de la mateixa forma podrem i sabrem transmetre-ho al nostre alumnat, amb la fi última d'educar en respecte i igualtat i en línia amb els objectius de l'EEES.
La duració del curs serà de 18 hores: 16 hores presencials més 1 tasca individual (elaboració d'una seqüència didàctica)
SESSIÓ 1: Introducció. Literatura. Definicions. Exemples de seqüències didàctiques elaborades. Planificar una seqüència didàctica. Estructura. Objectius i competències. Activitats. Qüestionaris inicial i final.
SESSIÓ 2: Incorporar la perspectiva de gènere segons l'àrea/mòdul/objectius curriculars/nivell/perfil alumnat. Exemples pràctics. Llenguatge inclusiu. Paritat bibliogràfica i referencial.
SESSIÓ 3: Activitats. Incorporar l'ús de Tics i eines digitals. Dissenyar productes audiovisuals amb perspectiva de gènere. L'avaluació.
SESSIÓ 4: Presentació de seqüències didàctiques dissenyades. Reflexió sobre la seua implementació. Intercanvi d'experiències.
Durant les sessions, es fomentarà la reflexió i el diàleg i es facilitarà el desenvolupament de competències com el pensament crític, la igualtat de gènere, la resolució de problemes, el treball en equip, la creativitat i les habilitats comunicatives entre altres. Les seqüències didàctiques posaran en joc habilitats lligades a l'ús de les TICs en la docència: eines digitals, productes audiovisuals.
Es valorarà l'assistència, la participació durant les sessions i la seqüència didàctica adaptada a la seua disciplina que els/les assistents al taller hauran d'entregar una vegada acabat el curs. Els resultats preliminars, dificultats, etc seran compartits en l'última sessió.