Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Elaboració de seqüències didàctiques amb perspectiva de gènere

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia asíncrona + Presencial
Llengua Castellà
Durada total 18
Durada presencial 16
Durada en línia asíncrona 2
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Taller
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 22/05/2023
Data de finalització del curs 26/05/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 22/05/2023 10:00 22/05/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 23/05/2023 10:00 23/05/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 24/05/2023 10:00 24/05/2023 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 26/05/2023 10:00 26/05/2023 14:00 Aula 2.1 SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
Professorat universitari, preferiblement branca humanitats (i llengües) que desitgen aprendre a elaborar seqüències didàctiques atractives, dinàmiques, col·laboratives, amb perspectiva de gènere i eines digitals.
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Zaragoza Ninet, M. Goretti
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap d'Iniciatives d'Unisocietat
Ver ficha
Objectius formatius

El taller està enfocat al disseny d'una seqüència didàctica en qualsevol disciplina, sobretot de l'àrea d'humanitats i branques filològiques, però serà d'ajuda a qualsevol docent de qualsevol àrea. El propòsit és saber elaborar una seqüència didàctica atractiva, dinàmica, col·laborativa, que ens ajude a complir objectius i competències del currículum d'un mòdul en concret però a més amb perspectiva de gènere i eines digitals, de forma a desenvolupar el pensament crític i valors igualitaris en la docència i desenvolupant la competències digital. Entenent que si com a docents som conscients d'això, de la mateixa forma podrem i sabrem transmetre-ho al nostre alumnat, amb la fi última d'educar en respecte i igualtat i en línia amb els objectius de l'EEES. 

La duració del curs serà de 18 hores: 16 hores presencials més 1 tasca individual (elaboració d'una seqüència didàctica)
 

Continguts

SESSIÓ 1: Introducció. Literatura. Definicions. Exemples de seqüències didàctiques elaborades. Planificar una seqüència didàctica. Estructura. Objectius i competències. Activitats. Qüestionaris inicial i final. 

SESSIÓ 2: Incorporar la perspectiva de gènere segons l'àrea/mòdul/objectius curriculars/nivell/perfil alumnat. Exemples pràctics. Llenguatge inclusiu. Paritat bibliogràfica i referencial. 

SESSIÓ 3: Activitats. Incorporar l'ús de Tics i eines digitals. Dissenyar productes audiovisuals amb perspectiva de gènere. L'avaluació. 

SESSIÓ 4: Presentació de seqüències didàctiques dissenyades. Reflexió sobre la seua implementació. Intercanvi d'experiències. 

Competències que es desenvoluparan

Durant les sessions, es fomentarà la reflexió i el diàleg i es facilitarà el desenvolupament de competències com el pensament crític, la igualtat de gènere, la resolució de problemes, el treball en equip, la creativitat i les habilitats comunicatives entre altres. Les seqüències didàctiques posaran en joc habilitats lligades a l'ús de les TICs en la docència: eines digitals, productes audiovisuals. 

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Es valorarà l'assistència, la participació durant les sessions i la seqüència didàctica adaptada a la seua disciplina que els/les assistents al taller hauran d'entregar una vegada acabat el curs. Els resultats preliminars, dificultats, etc seran compartits en l'última sessió.

Inscripció