University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

ESTRATÈGIES D'AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ SUPERIOR

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 12
Presential duration 12
Program PAD
Training modality Course
Academic course 2025-2026
Edition 01
Training plan year 2026
Start date of the course 29/09/2026
End date of the course 13/10/2026
Registration start date 04/09/2026
Registration end date 15/09/2026
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 29/09/2026 09:15 29/09/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 06/10/2026 09:15 06/10/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 13/10/2026 09:15 13/10/2026 13:15 Aula 1.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
PDI Professorat de la Universitat de València en actiu durant el desenvolupament dels cursos de la convocatòria.
Selection criteria

Criteris de priorització

  1. Comptar amb una recomanació de la Unitat de Qualitat de la UV
  2. No haver rebut formació en els últims 5 anys en el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
  3. Ordre d'inscripció: en igualtat de condicions es tindrà en compte el ordre de realització de les sol·licituds
UV Faculty
  • Garcia Ros, Rafael
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
Ver ficha
Training objectives

•    Determinar les nostres creences implícites sobre què és i per a què serveix l'avaluació en les nostres matèries
•    Comprendre la relació entre manera d'avaluar i d'aprendre en les nostres matèries.
•    Comprendre que l'avaluació constitueix també una eina per a promoure l'aprenentatge i que necessàriament ha d'integrar-se i vincular-se íntimament amb el procés d'ensenyament-aprenentatge.
•    Identificar la utilitat de les tipologies i models d'avaluació bàsics en funció de la seva ubicació en el procés d'ensenyament i dels nivells d'avaluació que considerem.
•    Determinar les característiques, propòsits i utilitats de l'avaluació sumativa i formativa. Avaluació de l'aprenentatge, avaluació per a l'aprenentatge i avaluació com a aprenentatge. Avaluació i retroalimentació formativa.
•    Dissenyar i analitzar la qualitat de proves d'avaluació tradicionals i innovadores, Requisits que han de complir les mateixes. Analitzant les meves proves d'avaluació i considerant millores. Integrant nous recursos d'avaluació.

Contents

TEMARI
1.    Analitzant el meu sistema de creences i el perfil de les meves pràctiques d'avaluació
2.    Com influeix la manera d'avaluar sobre la manera d'aprendre? Potenciar l'aprenentatge a través de l'avaluació.
3.    Conceptualització, principis i conceptes clau. Tipologies i models bàsics. Sobre el seu lloc en la planificació i en el desenvolupament de processos formatius. Integrant ensenyament, aprenentatge i avaluació.
4.    Dels propòsits de l'avaluació. 
-    Avaluació sumativa i formativa. Propòsits i diferències. De la confrontació a la complementarietat i la seva integració en el meu pla d'avaluació. El cicle de l'avaluació. Avaluacions d'alta qualitat: requisits i característiques bàsiques.
-    Avaluació sumativa. Avaluació DE L'Aprenentatge. Disseny de proves tradicionals i innovadores. Determinant la validesa i utilitat d'aquestes.
-    Avaluació formativa. Avaluació PER A l'aprenentatge i COM A aprenentatge. Potenciar l'aprenentatge i millorar el procés d'ensenyament. Tècniques/eines i dissenyo/ús efectiu d'aquestes.
-Proporcionant retroalimentació de manera efectiva.
-Promovent l'autoregulació i l'autoeficàcia per a l'aprenentatge
Refinant el meu pla d'avaluació. Alinear en les meves matèries ensenyament, aprenentatge i avaluació: Resultats d'aprenentatge, selecció de modalitats i disseny d'eines, anàlisis de resultats, establir millores en el procés.

Competencies to be developed

• Alinear i integrar ensenyament, aprenentatge i avaluació en les matèries.
• Seleccionar eines i proves d'avaluació a utilitzar en les matèries. Dissenyar i desenvolupar proves d'avaluació d'alta qualitat, aplicant els principis i eines bàsiques implicades.
• Ús efectiu d'eines per a l'avaluació formativa i sumativa.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

El docent pot establir activitats obligatòries que formen part dels criteris d'avaluació complementant les exigides per la normativa del SFPIE (% assistència punt 2.2) 

Consultar normativa:

normativa del SFPIE

Inscription