University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Estratègies de cura de la veu en el docent universitari

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Valencian
Total duration 24
Presential duration 24
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 10/06/2024
End date of the course 28/06/2024
Registration start date 25/03/2024
Registration end date 12/04/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 10/06/2024 11:00 10/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 12/06/2024 11:00 12/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 14/06/2024 11:00 14/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 17/06/2024 11:00 17/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 19/06/2024 11:00 19/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
6 21/06/2024 11:00 21/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
7 26/06/2024 11:00 26/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
8 28/06/2024 11:00 28/06/2024 14:00 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
UV Faculty
  • Rosell Clari, Vicente Jose
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
  • Puig Herreros, Clara
  • PDI-Associat/Da Universitari/A
Ver ficha
Training objectives
  • Millorar el coneixement sobre la producció de la veu. Anatomia i fisiologia vocal.
  • Conèixer les patologies més comuns en els docents i les característiques més rellevants de la veu normal i patològica.
  • Reconèixer els mals hàbits vocals.
  • Conèixer com millorar la pròpia veu. Higiene vocal i exercicis de rehabilitació - millora.
  • Conèixer noves tecnologies que ens ajuden a controlar la nostra veu.
Contents
  1. Anatomia i fisiologia de la producció de la veu i la parla.
  2. Patologia de la veu més comú en els docents i mals hàbits fono-articuladors. Conceptes de mal ús i abús vocal.
  3. Postura, respiració, producció vocal i impostació de la veu.
  4. Principals característiques de la veu i la seua producció: duració, to, intensitat i timbre.
  5. Coneixement del propi ús vocal. Avaluació de la veu i propostes personalitzades de millora.
  6. Programa de higiene vocal i la seva repercussió en la producció de la veu.
  7. Exercicis per a millorar:  la postura, el tipus respiratori, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador, la impostació vocal, la producció del to òptim, millora de la extensió tonal, la intensitat i ús de la veu en situacions quotidianes (conversa i classe).
  8. Utilització de noves tecnologies per a controlar la nostra veu: APPs, EMGS i programes informàtics.
Competencies to be developed
  1. Conèixer com es produeix la veu, els hàbits més dolents i com modificar-los.
  2. Conèixer el propi cos, com produïm la pròpia veu i com millorar-la.
  3. Conèixer els errors més comuns que fem els docents i com controlar-los. Veu parlada i projecció vocal. L’ús del micròfon a l’aula.
  4. Conèixer exercicis adequats per millorar la postura, la respiració, la coordinació fono-respiratòria, la relaxació de l’aparell fono-articulador i la impostació de la veu.
  5. Millorar l’ús de la pròpia veu i de les seves característiques, tant en conversa com en l’aula. 
  6. Conèixer algunes APPs i programes informàtics que ens poden ajudar a millorar la nostra veu.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per obtenir la certificació final cal aconseguir la qualificació de "Apte" en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:

  • Assistència al menys de 85% de les sessions.
  • Superació del qüestionari final.
Inscription