S'aplicarà l’ordre de prioritat següent per a la ordenació:
- Categoria professional:
- Ajudants / Ajudants doctors.
- Contractats doctors.
- Personal investigador.
- Personal d’investigació en formació.
- Associats.
- Professors de plantilla.
- Antiguitat: s’ordenarà de menor a major antiguitat.
- Ordre d'inscripció: En igualtat de condicions es tindrà en compte el rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds.
Objectius:
- Provocar la reflexió del professorat sobre la seua pràctica docent, amb l’anàlisi de la idoneïtat del seu pla de treball, de l’activitat a l'aula, etc.
- Oferir suport mutu entre el professorat mitjançant la figura del mentor.
- Contribuir al coneixement de diferents metodologies docents, estratègies d'avaluació, criteris de qualitat, etc.
- Fomentar la investigació acció, provocant que el professorat treballe amb els seus companys o amb altres grups docents.
- Fomentar la innovació i el canvi en el seu acompliment professional.
- Motivar per a la investigació i la docència en la seua disciplina.
SESSIÓ DE PRESENTACIÓ DEL CURS | Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari |
---|---|---|---|
Vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius. Director del SFPIE. Carolina Cotillas Alandí. Tècnica del SFPIE Mª Jesús Perales Montolío. Inmaculada Chiva Sanchis. Purificación Sánchez Delgado. Professores del departament MIDE de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. Coordinadores del Mòdul 5. |
2 h |
27 de gener de 2022 de 12.00 a 14.00 h. Sessió síncrona BBC |
MÒDUL 1. LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA COM A MOTOR DE TRANSFORMACIÓ SOCIAL |
Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari |
---|---|---|---|
Igualtat, diversitat i sostenibilitat com a valors de la Universitat de València |
9 h (4 síncrones BBC, 2 presencials i 3 asíncrones) |
Vicerectorat d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat |
Sessió síncrona BBC: 28 gener de 10.00 a 14.00h Sessió presencial: 13 de maig de 10.00 a 12.00 h Aula 1.1. SFPIE (Campus Tarongers) Formació asíncrona del 28 de gener fins al 28 febrer |
MÒDUL 2. EL PROCÉS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: METODOLOGIES, TECNOLOGIES I AVALUACIÓ |
Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari |
---|---|---|---|
Disseny i planificació de la docència | 4 h | Bernardino Salinas Fernández |
4 febrer de 10.00 a 14.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Millorar la docència universitària: innovació de la sessió expositiva i foment de la participació de l’estudiant | 8 h | Francesc Imbernon Muñoz |
10 de febrer de 16.00 a 20.00h i 11 de febrer de 9.30 a 13.30 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Introducció a la metodologia Aprenentatge-Servei | 4 h | Mª Luisa Ferrándiz Manglano |
17 febrer de 15.30 a 19.30h Sessió presencial. Aula 2.1. SFPIE (Tarongers) |
Introducció al Mètode del cas | 4 h | Ernesto de los Reyes López |
18 febrer de 10.00 a 14.00h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Inverteix les teus classes (flipped classroom) | 4 h | José D. Badía Valiente |
24 febrer de 15.30 a 19.30h Sessió presencial. Aula 2.1. SFPIE (Tarongers) |
Ludificació aplicada a l’educació | 4 h | José Soriano Vanaclocha |
25 febrer de 10.00 a 14.00h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Coordinar el professorat i motivar l'estudiant: idees sobre dos reptes complicats. | 8 h | Rosendo Pou Amérigo |
3 març de 15.30 a 19.30 h i 4 de març de 9.00 a 13.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Elaboració del Projecte Docent i Investigador | 6 h | José Cantó Domenech |
10 març de 15.30 a 18.30h i 11 març de 10.00 a 13.00h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Disseny, desenvolupament i avaluació de l’acció tutorial | 4 h | Ernesto de los Reyes López |
24 març de 15.30 a 19.30h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Eines TIC per al desenvolupament de la pràctica docent | 4 h | José D. Badía Valiente |
25 març de 10.00 a 14.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
Tecnologia educativa (Moodle) | 5 h | Natividad Orellana Alonso; Isabel Díaz García |
31 març de 15.00 a 20.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. i Aula 2.1. SFPIE (Tarongers) |
Estratègies per a la creació de vídeos per a la docència | 2 h | Juan Miguel Ribera Puchades |
1 abril de 10.00 a 12.00 h Sessió síncrona BBC |
Estratègies per a l’ús de vídeo en la docència amb Flipgrid | 2 h | Juan Miguel Ribera Puchades |
1 abril de 12.00 a 14.00 h Sessió síncrona BBC |
Intervenció socioeducativa amb alumnat difícil en l’aula | 4 h | José Javier Navarro Pérez |
7 abril de 15.30 a 19.30h Sessió síncrona BBC |
Presentació dels Recursos Multimèdia en la UV | 2 h | Ignacio Rausell Lledó |
8 abril de 9.30 a 11.30 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
L’avaluació dels aprenentatges a la universitat | 6 h | M. Jesús Perales Montolío |
8 abril de 12.00 a 14.00 h 28 abril de 15.30 a 19.30 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
MÒDUL 3. LA GESTIÓ D'EQUIPS D’INVESTIGACIÓ |
Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari | |
---|---|---|---|---|
Recursos i serveis bibliogràfics per a la investigació | 2 h | Victoria García Esteve |
29 abril de 9.30 a 11.30 h Sessió síncrona BBC |
|
Estratègies per a millorar la identitat digital en investigació | 2 h |
José D. Badia Valiente Rafael Ballesteros Garrido |
29 abril de 12.00 a 14.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
|
Preparació i presentació de projectes d’investigació en convocatòries competitives | 3 h |
Rafael Ballesteros Garrido José D. Badia Valiente |
5 maig de 15.30 a 18.30 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
|
El desenvolupament de l’impacte en els projectes d’investigació. | 3 h |
José D. Badia Valiente Rafael Ballesteros Garrido |
6 maig de 10.00 a 13.00 h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
|
Gestió dels drets de propietat intel·lectual i industrial, publicacions i patents | 3 h |
Rafael Ballesteros Garrido José D. Badia Valiente |
12 maig de 15.30 a 18.30h Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers) |
MÒDUL 4. FONAMENTS DE LA GESTIÓ UNIVERSITÀRIA PER AL PROFESSORAT. |
Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari | |
---|---|---|---|---|
La gestió de la innovació educativa a la UV | 2 h | Pedro García Pilán |
Sessions asíncrones: del 20 de maig fins al 9 de juny |
|
Projectes en cooperació i estratègies d’internacionalització a la UV | 3 h | Carlos Pomer Monferrer; Carmen Lloret Catalá | ||
La gestió a la UVEG: càrrecs i funcions | 2 h | Antonio Ferrer Manchón | ||
La qualitat a la universitat | 2 h | Carmen Dasí Vivó | ||
Prevenció de riscos laborals i medi ambient | 2 h | Alberto de la Guardia Anaya; Miguel Ángel Toledo Peralta | ||
Recursos i política lingüística de la Universitat de València: cap a la igualtat | 2 h | Carles Plasencia Vilanova | ||
Avaluació del pla formatiu | 1 h | Carolina Cotillas Alandí |
10 de juny de 10.00 a 11.00 h Sessió síncrona BBC |
MÒDUL 5. MENTORITZACIÓ: MILLORA DE LA PRÀCTICA DOCENT. FORMACIÓ AL LLOC DE TREBALL. |
Durada | Professorat/Entitat | Dades i horari | |
---|---|---|---|---|
Mòdul format per 40 hores de desenvolupament laboral en l’àmbit de la docència i una hora presencial per fer un seguiment. El SFPIE establirà un programa de mentorització en què s’especificaran requisits, obligacions i responsabilitats del treball a realitzar de manera conjunta | Entre març a juny de 2022 | |||
Sessió de seguiment: 11 de març de 13.00 a 14.00 h (presencial). Aula 1.1. SFPIE (Campus Tarongers). |
En finalitzar cadascun dels continguts que conformen aquesta activitat, s'enviarà per correu electrònic un enllaç amb el qual es podrà accedir al qüestionari d'avaluació de Secretaria Virtual. L'objectiu és d’obtenir una valoració sobre la satisfacció dels participants sobre la formació rebuda. Per a obtindre la certificació de l’acció formativa serà necessari haver complimentat l’enquesta d’avaluació.
Penalització
Aquelles persones que no renuncien al curs dins del període indicat seran penalitzades i se’ls aplicarà la normativa establerta en el SFPIE a aquest efecte.
Certificació
Per a obtenir la certificació final del curs cal complir els criteris d'avaluació següents:
- Qual el contingut es desenvolupe en modalitat en línia síncrona serà necessari superar el criteris establerts per el docent del curs. No obstant, serà imprescindible la visualització del 85% de les sessions síncrones i la entrega de les tasques indicades per el docent del curs.
- En les sessions presencials serà necessària l’assistència almenys al 85% del total de la durada del curs.
- En les sessions asíncrones serà necessari superar el criteris d’avaluació que indiquen els professors.
- El criteris establerts per a superar el mòdul 5 de Mentorització.