University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Formació Inicial del Professorat Universitari 2022

Target PDI, PI, PIF
Method of impartition Online synchronous + Online asynchronous + Presential
Language Spanish, Valencian
Total duration 150
Presential duration 77
Synchronous online duration 17
Asynchronous online duration 56
Program FIPU
Training modality Course
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2022
Start date of the course 27/01/2022
End date of the course 30/06/2021
Registration start date 25/11/2021
Registration end date 02/12/2021
Professional profile of the recipients
Aquesta acció formativa s’adreça específicament al professorat novell de la Universitat de València en actiu durant el període en què es desenvolupa aquest curs.
Selection criteria

S'aplicarà l’ordre de prioritat següent per a la ordenació:

  1. Categoria professional:
    • Ajudants / Ajudants doctors.
    • Contractats doctors.
    • Personal investigador.
    • Personal d’investigació en formació.
    • Associats.
    • Professors de plantilla.
  1. Antiguitat: s’ordenarà de menor a major antiguitat.
  2. Ordre d'inscripció: En igualtat de condicions es tindrà en compte el rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds.
Training objectives

Objectius:

  • Provocar la reflexió del professorat sobre la seua pràctica docent, amb l’anàlisi de la idoneïtat del seu pla de treball, de l’activitat a l'aula, etc.
  • Oferir suport mutu entre el professorat mitjançant la figura del mentor.
  • Contribuir al coneixement de diferents metodologies docents, estratègies d'avaluació, criteris de qualitat, etc.
  • Fomentar la investigació acció, provocant que el professorat treballe amb els seus companys o amb altres grups docents.
  • Fomentar la innovació i el canvi en el seu acompliment professional.
  • Motivar per a la investigació i la docència en la seua disciplina.
Contents
SESSIÓ DE PRESENTACIÓ DEL CURS Durada Professorat/Entitat Dades i horari

Vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius.

Director del SFPIE.

Carolina Cotillas Alandí. Tècnica del SFPIE

Mª Jesús Perales Montolío. Inmaculada Chiva Sanchis. Purificación Sánchez Delgado.

Professores del departament MIDE de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. Coordinadores del Mòdul 5.

2 h  

27 de gener de 2022 de 12.00 a 14.00 h.

Sessió síncrona BBC

MÒDUL 1.

LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA COM A MOTOR DE TRANSFORMACIÓ SOCIAL

Durada Professorat/Entitat Dades i horari
Igualtat, diversitat i sostenibilitat com a valors de la Universitat de València

9 h (4 síncrones BBC, 2 presencials i 3 asíncrones)

Vicerectorat d'Igualtat, Diversitat i Sostenibilitat

Sessió síncrona BBC: 28 gener de 10.00 a 14.00h

Sessió presencial: 13 de maig de 10.00 a 12.00 h Aula 1.1. SFPIE (Campus Tarongers)

Formació asíncrona del 28 de gener fins al 28 febrer

MÒDUL 2.

EL PROCÉS D'ENSENYAMENT-APRENENTATGE: METODOLOGIES, TECNOLOGIES I AVALUACIÓ

Durada Professorat/Entitat Dades i horari
Disseny i planificació de la docència 4 h  Bernardino Salinas Fernández

4 febrer de 10.00 a 14.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Millorar la docència universitària: innovació de la sessió expositiva i foment de la participació de l’estudiant 8 h Francesc Imbernon Muñoz

10 de febrer de 16.00 a 20.00h i 11 de febrer de 9.30 a 13.30 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Introducció a la metodologia Aprenentatge-Servei 4 h Mª Luisa Ferrándiz Manglano

17 febrer de 15.30 a 19.30h

Sessió presencial. Aula 2.1. SFPIE (Tarongers)

Introducció al Mètode del cas 4 h Ernesto de los Reyes López

18 febrer de 10.00 a 14.00h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Inverteix les teus classes (flipped classroom) 4 h José D. Badía Valiente

24 febrer de 15.30 a 19.30h

Sessió presencial. Aula 2.1. SFPIE (Tarongers)

Ludificació aplicada a l’educació 4 h José Soriano Vanaclocha

25 febrer de 10.00 a 14.00h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Coordinar el professorat i motivar l'estudiant: idees sobre dos reptes complicats. 8 h Rosendo Pou Amérigo

3 març de 15.30 a 19.30 h i 4 de març de 9.00 a 13.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Elaboració del Projecte Docent i Investigador 6 h José Cantó Domenech

10 març de 15.30 a 18.30h i 11 març de 10.00 a 13.00h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Disseny, desenvolupament i avaluació de l’acció tutorial 4 h  Ernesto de los Reyes López

24 març de 15.30 a 19.30h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Eines TIC per al desenvolupament de la pràctica docent 4 h José D. Badía Valiente

25 març de 10.00 a 14.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Tecnologia educativa (Moodle) 5 h Natividad Orellana Alonso; Isabel Díaz García

31 març de 15.00 a 20.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. i Aula 2.1. SFPIE (Tarongers)

Estratègies per a la creació de vídeos per a la docència 2 h Juan Miguel Ribera Puchades

1 abril de 10.00 a 12.00 h

Sessió síncrona BBC

Estratègies per a l’ús de vídeo en la docència amb Flipgrid 2 h Juan Miguel Ribera Puchades

1 abril de 12.00 a 14.00 h

Sessió síncrona BBC

Intervenció socioeducativa amb alumnat difícil en l’aula 4 h José Javier Navarro Pérez

7 abril de 15.30 a 19.30h

Sessió síncrona BBC

Presentació dels Recursos Multimèdia en la UV 2 h Ignacio Rausell Lledó

8 abril de 9.30 a 11.30 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

L’avaluació dels aprenentatges a la universitat 6 h M. Jesús Perales Montolío

8 abril de 12.00 a 14.00 h

28 abril de 15.30 a 19.30 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

MÒDUL 3.

LA GESTIÓ D'EQUIPS D’INVESTIGACIÓ

Durada Professorat/Entitat Dades i horari
Recursos i serveis bibliogràfics per a la investigació 2 h Victoria García Esteve

29 abril de 9.30 a 11.30 h

Sessió síncrona BBC

Estratègies per a millorar la identitat digital en investigació 2 h 

José D. Badia Valiente

Rafael Ballesteros Garrido

29 abril de 12.00 a 14.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Preparació i presentació de projectes d’investigació en convocatòries competitives 3 h

Rafael Ballesteros Garrido

José D. Badia Valiente

5 maig de 15.30 a 18.30 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

El desenvolupament de l’impacte en els projectes d’investigació. 3 h

José D. Badia Valiente

Rafael Ballesteros Garrido

6 maig de 10.00 a 13.00 h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

Gestió dels drets de propietat intel·lectual i industrial, publicacions i patents 3 h

Rafael Ballesteros Garrido

José D. Badia Valiente

12 maig de 15.30 a 18.30h

Sessió presencial. Aula 1.1. SFPIE (Tarongers)

MÒDUL 4.

FONAMENTS DE LA GESTIÓ UNIVERSITÀRIA PER  AL PROFESSORAT.

Durada Professorat/Entitat Dades i horari
La gestió de la innovació educativa a la UV 2 h Pedro García Pilán

Sessions asíncrones: del 20 de maig fins al 9 de juny

Projectes en cooperació i estratègies d’internacionalització a la UV 3 h Carlos Pomer Monferrer; Carmen Lloret Catalá
La gestió a la UVEG: càrrecs i funcions 2 h Antonio Ferrer Manchón
La qualitat a la universitat 2 h Carmen Dasí Vivó
Prevenció de riscos laborals i medi ambient 2 h Alberto de la Guardia Anaya; Miguel Ángel Toledo Peralta
Recursos i política lingüística de la Universitat de València: cap a la igualtat 2 h Carles Plasencia Vilanova
Avaluació del pla formatiu 1 h Carolina Cotillas Alandí

10 de juny de 10.00 a 11.00 h

Sessió síncrona BBC

MÒDUL 5.  MENTORITZACIÓ: MILLORA DE LA PRÀCTICA DOCENT.

FORMACIÓ AL LLOC DE TREBALL.

Durada Professorat/Entitat Dades i horari
Mòdul format per 40 hores de desenvolupament laboral en l’àmbit de la docència i una hora presencial per fer un seguiment. El SFPIE establirà un programa de mentorització en què s’especificaran requisits, obligacions i responsabilitats del treball a realitzar de manera conjunta     Entre març a juny de 2022

Sessió de seguiment: 11 de març de 13.00 a 14.00 h (presencial). Aula 1.1. SFPIE (Campus Tarongers).

Criteria and procedure for evaluation of the activity

En finalitzar cadascun dels continguts que conformen aquesta activitat, s'enviarà per correu electrònic un enllaç amb el qual es podrà accedir al qüestionari d'avaluació de Secretaria Virtual. L'objectiu és d’obtenir una valoració sobre la satisfacció dels participants sobre la formació rebuda. Per a obtindre la certificació de l’acció formativa serà necessari haver complimentat l’enquesta d’avaluació.

Remarks and clarifications

Penalització

Aquelles persones que no renuncien al curs dins del període indicat seran penalitzades i se’ls aplicarà la normativa establerta en el SFPIE a aquest efecte.

Certificació

Per a obtenir la certificació final del curs cal complir els criteris d'avaluació següents:

  • Qual el contingut es desenvolupe en modalitat en línia síncrona serà necessari superar el criteris establerts per el docent del curs. No obstant, serà imprescindible la visualització del 85% de les sessions síncrones i la entrega de les tasques indicades per el docent del curs.
  • En les sessions presencials serà necessària l’assistència almenys al 85% del total de la durada del curs.
  • En les sessions asíncrones serà necessari superar el criteris d’avaluació que indiquen els professors.
  • El criteris establerts per a superar el mòdul 5 de Mentorització.