University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Habilitats de comunicació: Com desenvolupar-les i potenciar-les.

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 20 h
Presential duration 20 h
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 14/10/2024
End date of the course 23/10/2024
Registration start date 04/09/2024
Registration end date 13/09/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 14/10/2024 09:00 14/10/2024 14:00 Aula multiusos 1 INTRAS
2 16/10/2024 09:00 16/10/2024 14:00 Aula multiusos 1 INTRAS
3 22/10/2024 09:00 22/10/2024 14:00 Aula multiusos 1 INTRAS
4 23/10/2024 09:00 23/10/2024 14:00 Aula multiusos 1 INTRAS
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Non-UV faculty

Cosme Fernández Benéitez

Actualment és Responsable Regional de Recursos Humans d'El Corte Inglés a la Regió de Llevant. Col·laborador de l'INTRAS (Institut Universitari de Recerca en Trànsit i Seguretat Viària) i doctorand del programa de Recerca en Psicologia de la Universitat de València.


Formació: Llicenciat en Psicologia per la Universitat de València. Màster en Gestió de Recursos Humans per l'Escola Superior de Recerca Comercial i Màrqueting ESIC, Màster en Prevenció de Riscos Laborals per l'Escola de Negocis CEU San Pablo de Valencia i Master Executive en Recurso Humanos per Sagardoy Business School.

Training objectives
  • Conéixer la base teòrica dels processos de comunicació.
  • Conéixer les diferents modalitats dels processos de comunicació.
  • Dotar d'eines pràctiques que permetin adquirir habilitats als intervinents per millorar els processos de comunicació en què participin i potenciar aquelles que ja utilitzen.

Les raons que expliquen l'interès per millorar els processos de comunicació són diverses:

  • Augmentar la qualitat de l'ensenyament a través d'una transmissió millor de la informació per part dels docents i/o comunicadors.
  • Conéixer els punts de millora dins del procés de comunicació tradicional, verbal, escrita, telefònica, en línia, etc.
  • Conèixer els nous canals de comunicació relacionats amb les tecnologies d'informació i comunicació (TIC) i xarxes socials, les normes i els protocols, i els riscos que comporten un ús incorrecte d'aquestes.
  • Desenvolupar habilitats interpersonals practicant a l'aula.
Contents

1. Breu introducció a la Teoria de la Comunicació.

  1.1. Aproximació a les teories fonamentals.

  1.2. Elements del procés.

2. Tècniques de comunicació oral.

  2.1. Com parlar en públic.

  2.2. Atenció telefònica.

  2.3. Interacció individual, entrevistes

  2.4. L'art de reunir-se.

  2.5. Comunicació en línia, videoconferències, videotrucades.

  2.6. Cas pràctic.

3. Tècniques de comunicació escrita.

  3.1. El correu electrònic i xarxes socials. Altres escrits.

  3.2. Cas pràctic.

4. Altres consideracions de la comunicació.

  4.1. Comunicació no verbal.

  4.2. Control de pànic escènic.

  4.3. Cas pràctic.

Competencies to be developed

Les habilitats de comunicació són de gran importància, tant a nivell personal com professional, ja que es desenvolupa en múltiples situacions al llarg de tot el cicle vital. En l'àmbit universitari pren una rellevància especial dominar, o almenys conèixer, aquelles tècniques que poden permetre que la comunicació, de qualsevol tipus, contingut, canal o destinataris, compleixi la seva comesa.

En aquest curs s'abordaran les diferents tècniques, des d'un punt eminentment pràctic, per als diferents àmbits en què intervenen els processos de comunicació.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a

Inscription