Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 20/09/2021 12:00 | 20/09/2021 14:00 | Online | |
2 | 21/09/2021 12:00 | 21/09/2021 14:00 | Online |
- Samper Gras, Maria Teresa
- PDI-Associat/Da Universitari/A
Aquest curs va dirigit a millorar les competències del PDI de la UV pel que fa a inclusió de la perspectiva de gènere tant en els projectes i treballs de recerca i els articles científics que puguen derivar-se de les investigacions. Va també orientat al PAS que treballe amb personal investigador, sobre com gestionar
millor els projectes.
Es presenta el marc conceptual que sosté la inclusió de la perspectiva de gènere en la investigació.
A més a més, s'indicarà com introduir la perspectiva de gènere en cadascuna de les fases del procés investigador, des de l'elecció del problema a investigar i la selecció de la mostra, fins a l'anàlisi dels
resultats i la seua posterior publicació. Es presenten els principals trets sexistes propis de les investigacions convencionals i els seus efectes sobre la qualitat d'aquestes.
Finalment, es revisa la rellevància d'introduir l'enfocament de gènere en diversos camps de la investigació i s'exposen exemples concrets del que implica l'anàlisi de gènere en ells.
- Unitat 1. Concepte, tecnologies i biaixos sexistes.
- Unitat 2. L'enfocament de gènere en la investigació.
- Unitat 3. Gènere i investigació en les ciències socials i de la vida.
- Unitat 4. Gènere i investigació en el medi ambient i les tecnologies.
- Habilitat per incloure la perspectiva de gènere en totes les fases de la investigació.
- Capacitat per evitar el sexisme en la investigació.
- Capacitat per a realitzar i presentar un projecte de recerca o un projecte de tesi sense biaixos sexistes.
L'adquisició d'aquestes competències millorarà la qualitat dels projectes de tesi i dels projectes d'investigació que s'envien a convocatòries competitives així com dels articles que deriven de les investigacions i/o tesi doctoral. Aquestes competències són recolzades per les normatives europees, estatals i de bona part de les CCAA, en què, en l'avaluació dels projectes de recerca, es reconeix la inclusió de la perspectiva de gènere.
Per al PDI: Elaboració d'un projecte d'investigació o reelaboració d'un ja realitzat incloent la perspectiva de gènere (la guia per realitzar el treball va inclosa en el material).
Per al PAS: Llistat d'elements o indicadors a tenir en compte quan gestionen (revisen o assessoren un projecte de recerca).
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.