| Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 04/02/2026 18:00 | 04/02/2026 20:00 | Online | |
| 2 | 11/02/2026 18:00 | 11/02/2026 20:00 | Online | |
| 3 | 18/02/2026 18:00 | 18/02/2026 20:00 | Online | |
| 4 | 25/02/2026 18:00 | 25/02/2026 20:00 | Online |
CARLOS GARCÍA ATIENZA
Funcionari Docent expert en Intel·ligència Artificial i assessor digital en el CEFIRE - Subdirecció General de Formació del Professorat
Curs pràctic d'iniciació —per a nivell bàsic— dirigit a professorat de Secundària. Combina eines per a millorar la productivitat docent (materials, avaluació, feedback) i per a afavorir la innovació didàctica a l'aula, amb exemples pràctics. Incorpora referències a les polítiques i bones pràctiques de privacitat, RGPD, ús responsable amb menors i criteris per a avaluar la qualitat i els biaixos de les sortides de IA.
PROGRAMA:
1. Fonaments de IA generativa aplicada a l'educació: Capacitats i límits; tipus de models; casos d'ús viables en el centre i a l'aula.
2. Prompting eficaç i reusable: Rols, objectius, restriccions, exemples/contrajemplos, cadenes d'instruccions; creació de plantilles de prompt i criteris de qualitat.
3. Productivitat docent amb IA: Disseny de materials, rúbriques, bancs de preguntes i feedback; adaptacions per nivell i diversitat.
4. Disseny didàctic amb IA a l'aula: Activitats d'indagació, simulacions, resolució de problemes, i avaluació autèntica amb traçabilitat del procés.
5. Creació de solucions sense codi: GPTs personalitzats: instruccions, arxius de referència, àmbit i polítiques. Agents sense codi: automatitzar microtasques (p. ex., transformar resums en qüestionaris, generar retroalimentació amb rúbriques).
6. Avaluació i verificació de resultats: Detecció d'al·lucinacions i biaixos; verificació, citació i millora iterativa.
7. Privacitat, RGPD i propietat intel·lectual: Minimització de dades, avisos informatius, consentiment en l'àmbit educatiu, llicències i bones pràctiques amb menors.
8. Bones pràctiques d'implementació i escalabilitat








