Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Intel·ligència artificial aplicada a la docència en Secundària

Destinataris Professorat no universitari
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada en línia síncrona 8
Programa Formació personal extern
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2025-2026
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 04/02/2026
Data de finalització del curs 25/02/2026
Data d'inici d'inscripció 28/10/2025
Data de finalització d'inscripció 28/11/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 04/02/2026 18:00 04/02/2026 20:00 En línia
2 11/02/2026 18:00 11/02/2026 20:00 En línia
3 18/02/2026 18:00 18/02/2026 20:00 En línia
4 25/02/2026 18:00 25/02/2026 20:00 En línia
Perfil professional destinataris
Docents d'Educació Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius
Professorat no UV

CARLOS GARCÍA ATIENZA

Funcionari Docent expert en Intel·ligència Artificial i assessor digital en el CEFIRE - Subdirecció General de Formació del Professorat

Objectius formatius

 

 

Curs pràctic d'iniciació —per a nivell bàsic— dirigit a professorat de Secundària. Combina eines per a millorar la productivitat docent (materials, avaluació, feedback) i per a afavorir la innovació didàctica a l'aula, amb exemples pràctics. Incorpora referències a les polítiques i bones pràctiques de privacitat, RGPD, ús responsable amb menors i criteris per a avaluar la qualitat i els biaixos de les sortides de IA.

Continguts

PROGRAMA:
1. Fonaments de IA generativa aplicada a l'educació: Capacitats i límits; tipus de models; casos d'ús viables en el centre i a l'aula.
2. Prompting eficaç i reusable: Rols, objectius, restriccions, exemples/contrajemplos, cadenes d'instruccions; creació de plantilles de prompt i criteris de qualitat.
3. Productivitat docent amb IA: Disseny de materials, rúbriques, bancs de preguntes i feedback; adaptacions per nivell i diversitat.
4. Disseny didàctic amb IA a l'aula: Activitats d'indagació, simulacions, resolució de problemes, i avaluació autèntica amb traçabilitat del procés.
5. Creació de solucions sense codi: GPTs personalitzats: instruccions, arxius de referència, àmbit i polítiques. Agents sense codi: automatitzar microtasques (p. ex., transformar resums en qüestionaris, generar retroalimentació amb rúbriques).
6. Avaluació i verificació de resultats: Detecció d'al·lucinacions i biaixos; verificació, citació i millora iterativa.
7. Privacitat, RGPD i propietat intel·lectual: Minimització de dades, avisos informatius, consentiment en l'àmbit educatiu, llicències i bones pràctiques amb menors.
8. Bones pràctiques d'implementació i escalabilitat

Inscripció