Target
PDI
Method of impartition
Online asynchronous + Presential
Language
Valencian
Total duration
30
Presential duration
12
Asynchronous online duration
18
Program
Call 'Training and research'
Training modality
Course
Academic course
2022-2023
Edition
01
Training plan year
2023
Start date of the course
26/09/2023
End date of the course
31/10/2023
Registration start date
11/09/2023
Registration end date
18/09/2023
Sessions
Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 26/09/2023 15:30 | 26/09/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
2 | 03/10/2023 15:30 | 03/10/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
3 | 10/10/2023 15:30 | 10/10/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
4 | 17/10/2023 15:30 | 17/10/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
5 | 24/10/2023 15:30 | 24/10/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
6 | 31/10/2023 15:30 | 31/10/2023 17:30 | Aula 2.1 SFPIE | Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE) |
Organizing UV structure
Contents
- Unitat 1: Introducció a l'entorn de treball en R i RStudio. Instal·lació de R. El sistema de llibreries. Funcionament de R. Treball per projectes.
- Unitat 2: Bases de dades (I) Importació d’arxius i bases de dades. Tipus de variables en R.
- Unitat 3: Bases de dades (II) Manipulació de bases de dades amb tidyverse. Creació i transformació de variables.
- Unitat 4: Gràfiques amb R: introducció a ggplot
- Unitat 5: Estadística descriptiva: descripció de variables contínues i categòriques. Descriptiva bivariable.
- Unitat 6: Estadística inferencial amb R: Test t, ANOVA i regressions lineals. Regressions logístiques. Presentació d’estimadors en taules i gràfiques.
Previsió de càrrega docent: 10 hores de vídeos, 12 hores de sessions síncrones, i 8 hores de preparació de materials/realització d’activitats=30 hores
Competencies to be developed
- Aprendre a llegir, manipular i analitzar bases de dades en l’entorn R
- Aprendre a desenvolupar anàlisis estadístics senzills amb R.
- Aprendre a importar i exportar dades des d’altres entorns (SPSS, SAS, Stata, Excel...)
- Desenvolupar el pensament estadístic abstracte necessari per emprar un paquet estadístic basat en comandaments, i no en menús.
- Conèixer els principals fòrums i continguts per continuar formant-se en R.
Criteria and procedure for evaluation of the activity
El curs consistirà a una sèrie de sessions enregistrades prèviament, les quals l’alumnat haurà de visualitzar, i una sèrie d’exercicis per practicar els continguts dels vídeos. A més, hi haurà una sèrie de sessions de resolució de dubtes presencials, i un exercici final, opcional, on l’estudiantat podrà aplicar totes les competències desenvolupades.
Per aprovar, l’estudiantat haurà de visualitzar tots els vídeos, assistir al 85% del temps presencial, lliurar un 80% dels exercicis pràctics o lliurar l’exercici final.