University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Investigació qualitativa: Cóm definir la meua estratègia metodològica general

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 8
Presential duration 8
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2024
Start date of the course 02/07/2024
End date of the course 05/07/2024
Registration start date 25/03/2024
Registration end date 12/04/2024
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 02/07/2024 09:30 02/07/2024 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 05/07/2024 09:30 05/07/2024 13:30 Aula 2.1 SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
UV Faculty
  • Belda Miquel, Sergio
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
  • Cap de Seccio-Servei
  • Cap d'Iniciatives - Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperacio i Vida Saludable
Ver ficha
Training objectives

-    Identificar i relacionar els diferents aspectes i fases d'un procés d'investigació que té un component qualitatiu.
-    Identificar les decisions generals clau que prenem en el disseny general d'una investigació qualitativa, incloent-hi la relació entre components qualitatius i quantitatius.
-    Oferir elements per a prendre les decisions de l'estratègia general d'una manera reflexiva.
-    Treballar l'anterior sobre possibles investigacions en curs o que puguen realitzar les persones assistents.
 

Contents

-    Aspectes i fases en el disseny d'investigació qualitativa.
-    Tipus d'estudi i preguntes d'investigació. Relació amb el paradigma i la teoria.
-    Definició de l'estratègia metodològica general i presa de decisions clau:
o    Eleccions sobre forma de l'estudi; ús de metodologia qualitativa, quantitativa o de mètodes mixtos; ús d'estratègia deductiva i/o inductiva
o    Identificació unitats d'anàlisis.
o    Tècniques de recollida d'informació. Possibles estratègies de triangulació. Nivells de participació.
o    Definició d'estratègia general de processament i anàlisi de dades

-    De manera transversal: la coherència entre tots els aspectes i parts del disseny
 

Competencies to be developed

Al final del curs l'alumnat serà capaç de:
-    Identificar els principals aspectes a tindre en compte en el disseny i execució d'una investigació qualitativa.
-    Prendre decisions generals raonades i consistents en el disseny inicial de la investigació.
-    Analitzar críticament el disseny d'una investigació qualitativa des del punt de vista de la seua coherència.
 

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Per a obtindre la certificació final cal obtindre la qualificació “Apte” en el curs i per tant ha d'haver complit els criteris d'avaluació següents:
•    Assistència amb participació activa a almenys un 85% del temps del curs
•    Entregar la tasca final sobre aspectes clau de disseny d'una investigació qualitativa pròpia o d'una companya de curs.
 

Inscription