Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 04/05/2021 17:00 | 04/05/2021 18:30 | Online | |
2 | 11/05/2021 17:00 | 11/05/2021 18:30 | Online | |
3 | 18/05/2021 17:00 | 18/05/2021 18:30 | Online |
- Quilis Merin, Mercedes
- PDI-Catedratic/a d'Universitat
- Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
- Vicedirector/a Escola de Doctorat
1. La importància de la llengua
- Llenguatge i socialització.
- El llenguatge construeix la realitat.
- El poder del llenguatge.
- Característiques de la llengua.
2. Marc normatiu
3. Androcentrisme i sexisme lingüístic
- Definicions.
- Conseqüències.
4. El gènere gramatical i els termes sexuats
- Tòpics del llenguatge no sexista.
- Construcció del femení i del masculí.
5. Principals problemes del sexisme lingüístic
- Conseqüències del sexisme lingüístic.
- Manifestacions del sexisme lingüístic:
- Duals aparents i vocables ocupats.
- Buits lèxics.
- Associacions lingüístiques pejoratives.
- Salt semàntic.
- Ús del masculí genèric.
- Ordre de presentació sexuada.
- Aposicions redundants.
6. Propostes per a un ús no sexista del llenguatge
- Què és el llenguatge incloent.
- Solucions per a evitar l’abús del masculí genèric.
- Propostes per a un tractament igualitari de dones i homes.
1. La importància de la llengua
- Llenguatge i socialització.
- El llenguatge construeix la realitat.
- El poder del llenguatge.
- Característiques de la llengua.
2. Marc normatiu
3. Androcentrisme i sexisme lingüístic
- Definicions.
- Conseqüències.
4. El gènere gramatical i els termes sexuats
- Tòpics del llenguatge no sexista.
- Construcció del femení i del masculí.
5. Principals problemes del sexisme lingüístic
- Conseqüències del sexisme lingüístic.
- Manifestacions del sexisme lingüístic:
- Duals aparents i vocables ocupats.
- Buits lèxics.
- Associacions lingüístiques pejoratives.
- Salt semàntic.
- Ús del masculí genèric.
- Ordre de presentació sexuada.
- Aposicions redundants.
6. Propostes per a un ús no sexista del llenguatge
- Què és el llenguatge incloent.
- Solucions per a evitar l’abús del masculí genèric.
- Propostes per a un tractament igualitari de dones i homes.
Conscienciar a la comunitat universitària en l’ús d’un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries.
Realització d'activitats pràctiques.
Participació en els fòrums.
Realització d'un exercici final
Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.