University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Llenguatge igualitari i no sexista

Target PAS, PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Spanish
Total duration 15
Synchronous online duration 4,5
Asynchronous online duration 10,5
Program Continuing education
Training modality Course
Period 2nd semester
Academic course 2020-2021
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 04/05/2021
End date of the course 18/05/2021
Registration start date 16/12/2020
Registration end date 21/12/2020
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 04/05/2021 17:00 04/05/2021 18:30 Online
2 11/05/2021 17:00 11/05/2021 18:30 Online
3 18/05/2021 17:00 18/05/2021 18:30 Online
Professional profile of the recipients
PAS i PDI de la Universitat de València.
UV Faculty
  • Quilis Merin, Mercedes
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Vicedega/Vicedegana / Vicedirector/a Ets
  • Vicedirector/a Escola de Doctorat
Ver ficha
Training objectives

1. La importància de la llengua

  • Llenguatge i socialització.
  • El llenguatge construeix la realitat.
  • El poder del llenguatge.
  • Característiques de la llengua.

2. Marc normatiu


3. Androcentrisme i sexisme lingüístic

  • Definicions.
  • Conseqüències.

4. El gènere gramatical i els termes sexuats

  • Tòpics del llenguatge no sexista.
  • Construcció del femení i del masculí.

5. Principals problemes del sexisme lingüístic

  • Conseqüències del sexisme lingüístic.
  • Manifestacions del sexisme lingüístic:
    • Duals aparents i vocables ocupats.
    • Buits lèxics.
    • Associacions lingüístiques pejoratives.
    • Salt semàntic.
    • Ús del masculí genèric.
    • Ordre de presentació sexuada.
    • Aposicions redundants.

6. Propostes per a un ús no sexista del llenguatge

  • Què és el llenguatge incloent.
  • Solucions per a evitar l’abús del masculí genèric.
  • Propostes per a un tractament igualitari de dones i homes.
Contents

1. La importància de la llengua

  • Llenguatge i socialització.
  • El llenguatge construeix la realitat.
  • El poder del llenguatge.
  • Característiques de la llengua.

2. Marc normatiu


3. Androcentrisme i sexisme lingüístic

  • Definicions.
  • Conseqüències.

4. El gènere gramatical i els termes sexuats

  • Tòpics del llenguatge no sexista.
  • Construcció del femení i del masculí.

5. Principals problemes del sexisme lingüístic

  • Conseqüències del sexisme lingüístic.
  • Manifestacions del sexisme lingüístic:
    • Duals aparents i vocables ocupats.
    • Buits lèxics.
    • Associacions lingüístiques pejoratives.
    • Salt semàntic.
    • Ús del masculí genèric.
    • Ordre de presentació sexuada.
    • Aposicions redundants.

6. Propostes per a un ús no sexista del llenguatge

  • Què és el llenguatge incloent.
  • Solucions per a evitar l’abús del masculí genèric.
  • Propostes per a un tractament igualitari de dones i homes.
Competencies to be developed

Conscienciar a la comunitat universitària en l’ús d’un llenguatge que transmeta conceptes i actituds igualitàries.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Realització d'activitats pràctiques.

Participació en els fòrums.

Realització d'un exercici final

Assistència al 85% de les hores síncrones o presencials, visualització del 100% dels continguts en línia i la superació de les proves d'avaluació fixades.

Last modification 23/09/2021