Target
PDI
Method of impartition
Online synchronous
Language
Spanish
Total duration
8
Synchronous online duration
8
Program
Continuing education
Training modality
Course
Period
2nd semester
Academic course
2020-2021
Edition
01
Training plan year
2021
Start date of the course
24/03/2021
End date of the course
25/03/2021
Registration start date
16/12/2020
Registration end date
21/12/2020
Sessions
Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 24/03/2021 09:30 | 24/03/2021 13:30 | Online | |
2 | 25/03/2021 09:30 | 25/03/2021 13:30 | Online |
Professional profile of the recipients
PDI de la Universitat de València
Non-UV faculty
Francisco Imbernón Muñoz
Catedràtic d’universitat de didàctica i organització educativa, de la Universitat de Barcelona. Realitza tasques de formació inicial i formació permanent del professorat de tots els nivells educatius.
Ha rebut diferents premis a la innovació i la investigació i ha publicat llibres, unipersonals i col·lectius, i molts articles sobre alternatives pedagògiques i de formació del professorat.
És director de l’Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona.
Organizing UV structure
Training objectives
- Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
- Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
- Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
- Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Contents
- Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
- Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
- Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
- Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Competencies to be developed
- Capacitat per a adoptar estratègies metodològiques que fomenten la participació dels estudiants.
- Elaboració d’estratègies metodològiques que promoguen la corresponsabilitat dels estudiants en l’aprenentatge i el dels companys.
- Desenvolupament de la coherència entre objectius formatius i estratègies d’ensenyament aprenentatge.
- Aplicar la retroacció contínua que afavorisca l’aprenentatge i l’autoregulació dels estudiants.
- Aplicar el discurs segons les característiques del context, el missatge i els destinataris.
- Capacitat per a facilitar la comprensió dels continguts del discurs didàctic.
Criteria and procedure for evaluation of the activity
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.
Last modification
23/09/2021