Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Millorar la docència universitària: innovació de la sessió expositiva i foment de la participació dels alumnes

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició En línia síncrona
Llengua Castellà
Durada total 8
Durada en línia síncrona 8
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Període 2on semestre
Curs acadèmic 2020-2021
Edició 01
Any del pla de formació 2021
Data d'inici del curs 24/03/2021
Data de finalització del curs 25/03/2021
Data d'inici d'inscripció 16/12/2020
Data de finalització d'inscripció 21/12/2020
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 24/03/2021 09:30 24/03/2021 13:30 En línia
2 25/03/2021 09:30 25/03/2021 13:30 En línia
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València
Professorat no UV

Francisco Imbernón Muñoz

Catedràtic d’universitat de didàctica i organització educativa, de la Universitat de Barcelona. Realitza tasques de formació inicial i formació permanent del professorat de tots els nivells educatius.

Ha rebut diferents premis a la innovació i la investigació i ha publicat llibres, unipersonals i col·lectius, i molts articles sobre alternatives pedagògiques i de formació del professorat.

És director de l’Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona.

Objectius formatius
  • Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
  • Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
  • Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
  • Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Continguts
  • Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
  • Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
  • Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
  • Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Competències que es desenvoluparan
  •  Capacitat per a adoptar estratègies metodològiques que fomenten la participació dels estudiants.
  • Elaboració d’estratègies metodològiques que promoguen la corresponsabilitat dels estudiants en l’aprenentatge i el dels companys.
  • Desenvolupament de la coherència entre objectius formatius i estratègies d’ensenyament aprenentatge.
  • Aplicar la retroacció contínua que afavorisca l’aprenentatge i l’autoregulació dels estudiants.
  • Aplicar el discurs segons les característiques del context, el missatge i els destinataris.
  • Capacitat per a facilitar la comprensió dels continguts del discurs didàctic.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.

Darrera modificació 23/09/2021