Destinataris
PDI
Modalitat d'impartició
En línia síncrona
Llengua
Castellà
Durada total
8
Durada en línia síncrona
8
Programa
Formació contínua
Modalitat formativa
Curs
Període
2on semestre
Curs acadèmic
2020-2021
Edició
01
Any del pla de formació
2021
Data d'inici del curs
24/03/2021
Data de finalització del curs
25/03/2021
Data d'inici d'inscripció
16/12/2020
Data de finalització d'inscripció
21/12/2020
Sessions
Sessió | Data i hora d'inici | Data i hora de finalització | Aula | Ubicació |
---|---|---|---|---|
1 | 24/03/2021 09:30 | 24/03/2021 13:30 | En línia | |
2 | 25/03/2021 09:30 | 25/03/2021 13:30 | En línia |
Perfil professional destinataris
PDI de la Universitat de València
Professorat no UV
Francisco Imbernón Muñoz
Catedràtic d’universitat de didàctica i organització educativa, de la Universitat de Barcelona. Realitza tasques de formació inicial i formació permanent del professorat de tots els nivells educatius.
Ha rebut diferents premis a la innovació i la investigació i ha publicat llibres, unipersonals i col·lectius, i molts articles sobre alternatives pedagògiques i de formació del professorat.
És director de l’Observatori Internacional de la Professió Docent de la Universitat de Barcelona.
Estructura UV organitzadora
Objectius formatius
- Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
- Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
- Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
- Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Continguts
- Millorar la comunicació amb els alumnes en les sessions expositives.
- Incorporar orientacions i metodologies que tinguen en compte la necessitat d’un aprenentatge actiu dels estudiants que supere la pura transmissió de coneixements en la sessió expositiva o classe magistral.
- Donar eines de treball i estratègies d’acció per a millorar la sessió expositiva centrada en el docent.
- Conèixer i adoptar estratègies de participació que permeten facilitar en les classes universitàries la participació dels alumnes.
Competències que es desenvoluparan
- Capacitat per a adoptar estratègies metodològiques que fomenten la participació dels estudiants.
- Elaboració d’estratègies metodològiques que promoguen la corresponsabilitat dels estudiants en l’aprenentatge i el dels companys.
- Desenvolupament de la coherència entre objectius formatius i estratègies d’ensenyament aprenentatge.
- Aplicar la retroacció contínua que afavorisca l’aprenentatge i l’autoregulació dels estudiants.
- Aplicar el discurs segons les característiques del context, el missatge i els destinataris.
- Capacitat per a facilitar la comprensió dels continguts del discurs didàctic.
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per la tutora o professora o pel tutor o professor.
Darrera modificació
23/09/2021