Session | Start date and time | End date and time | Aula | Location |
---|---|---|---|---|
1 | 01/04/2025 16:00 | 01/04/2025 18:00 | Online | |
2 | 03/04/2025 16:00 | 03/04/2025 18:00 | Online | |
3 | 08/04/2025 16:00 | 08/04/2025 18:00 | Online | |
4 | 10/04/2025 16:00 | 10/04/2025 18:00 | Online |
Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)
Ernesto De los Reyes López
Universitat Politècnica de València
Res resulta més gratificant per a un professor que observar com els seus alumnes aprenen i es mostren interessats per progressar en l'aprenentatge de la seua matèria, més enllà de la dedicació i l'esforç que requerix. No obstant això, no sempre succeïx així i el professor es troba amb dubtes i desconeixement de les causes, malgrat el seu bon coneixement de la matèria que ensenya i l'esforç per transmetre'l.
L'objectiu principal d'este taller és proporcionar als participants un marc de referència, un conjunt de criteris, que els permeta comprendre com i quan aprenen els seus estudiants, com estimular el seu aprenentatge i com motivar-los per a siguen perseverants. Estos criteris facilitaran l'organització, planificació i realització de la seua labor docent de manera que li resulte gratificant.
Introducció: Els paradigmes actuals de l'Educació Superior. Formació per competències. El centre d'atenció en l'estudiant i el seu aprenentatge.
1a Part: “Que els estudiants vulguen aprendre” Teoria de Metes i de l'Autodeterminació. Factors determinants de la motivació per l'aprenentatge. Motivadors extrínsecs i intrínsecs. Metes dels estudiants. Establiment de metes comunes. Alineament constructiu.
2a Part: “Que els estudiants aprenguen” Com aprenem? Teoria de l'Aprenentatge Experiencial i de l'Aprenentatge significatiu. Desenrotllament de competències i rol del professor. Entorns d'aprenentatge.
Bibliografia i recursos.
Interpersonal: Comprendre els factors que determinen l'aprenentatge i la motivació dels estudiants. Desenrotllar la capacitat per a diagnosticar i fomentar la motivació per l'aprenentatge.
Metodològica: Capacitat per a alinear les metes i objectius dels estudiants amb les institucionals, mitjançant el disseny i l'aplicació d'un Programa Docent eficaç, eficient i estimulant.
Planificació i gestió de la docència: Capacitat de posar en pràctica estratègies d'ensenyança per a un aprenentatge motivador.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores síncrones i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a