University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Principis d'Estratègia i Teoria de Jocs

Target PAS, PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 20
Presential duration 20
Synchronous online duration 0
Asynchronous online duration 0
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2022-2023
Edition 01
Training plan year 2023
Start date of the course 05/06/2023
End date of the course 14/06/2023
Registration start date 08/02/2023
Registration end date 22/02/2023
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 05/06/2023 09:30 05/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
2 07/06/2023 09:30 07/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
3 12/06/2023 09:30 12/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
4 14/06/2023 09:30 14/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
  • Esteban Martinez, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Training objectives

OBJECTIUS
La fi principal de l'estratègia és assegurar la supervivència i el progrés a mitjà i llarg termini d'una persona o organització. Conseqüentment aconseguir els objectius que es perseguisquen, requereix d'una estratègia, així com l'adopció de mesures i disposició dels recursos necessaris per a aconseguir els objectius que es pretenguen.
Vivim en un entorn social, per la qual cosa cal considerar que, moltes de les nostres estratègies i decisions estan determinades i influïdes per les dels altres, mentre les relacions poden ser bàsicament cooperatives o competitives, per respondre a objectius comuns o contraposats.
En aqueix sentit la teoria de jocs és una eina summament important, que estudia les estratègies òptimes, així com el comportament previst dels individus en els jocs. En última instància l'estratègia d'un jugador és un pla d'acció complet per a qualsevol situació que puga esdevindre; determina completament la conducta del jugador i estableix l'acció que aquest durà a terme en qualsevol moment del joc, per a qualsevol seqüència d'esdeveniments.
Amb tot, per a aconseguir triar i aplicar una bona estratègia, es requereix adquirir una sèrie de coneixements, igual que adquirir una sèrie de capacitats a través de la comprensió dels principis i el desenvolupament del pensament estratègic, tasques aquestes que abordarem en el present curs, i que constitueixen els seus objectius.

Contents

1.    Introducció: Conceptes i històrica
2.    Fonaments d'estratègia i pensament:
2.1.    Pensar estratègicament.
2.2.    Lògica borrosa.
2.3.    L'Estratègia del líder: Maquiavel.
2.4.    L'art de la guerra: *Sun *Tzu.
2.5.    El dilema del presoner.
3.    Estratègia i teoria de jocs: Arbres de jocs:
3.1.    Jocs estàtics.
3.2.    Jocs dinàmics.
3.3.    Jocs repetits.
3.4.    Jocs cooperatius.
4.    Desenvolupament del procés:
4.1.    Anàlisi estratègica.
4.2.    Planificació estratègica – Formulació.
4.3.    Implantació.
4.4.    Retroalimentació – Modificació.

Competencies to be developed

Aprendre a plantejar preguntes, així com a resoldre aquestes i les que habitualment ens fem, que ens permeten desenvolupar el pensament estratègic, organitzant idees derivades de jocs experts i el coneixement de patrons especialment en contextos de competència, de tal manera que el participant puga aplicar aquest coneixement en els plans dirigits a l'assoliment dels seus propòsits en el context personal i organitzacional de tota mena.

Criteria and procedure for evaluation of the activity

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscription