Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Principis d'Estratègia i Teoria de Jocs

Destinataris PAS, PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 20
Durada presencial 20
Durada en línia síncrona 0
Durada en línia asíncrona 0
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2022-2023
Edició 01
Any del pla de formació 2023
Data d'inici del curs 05/06/2023
Data de finalització del curs 14/06/2023
Data d'inici d'inscripció 08/02/2023
Data de finalització d'inscripció 22/02/2023
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 05/06/2023 09:30 05/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
2 07/06/2023 09:30 07/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
3 12/06/2023 09:30 12/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
4 14/06/2023 09:30 14/06/2023 14:30 SALA MULTIUSOS 1 , INTRAS,CAMPUS DELS TARONGERS
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:

- Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.

- S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.

- Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.

- En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Alonso Pla, Francisco
  • PDI-Catedratic/a d'Universitat
  • Director/a d' Institut Universitari
Ver ficha
  • Esteban Martinez, Cristina
  • PDI-Titular d'Universitat
  • Secretari/a d' Institut Universitari
Ver ficha
Objectius formatius

OBJECTIUS
La fi principal de l'estratègia és assegurar la supervivència i el progrés a mitjà i llarg termini d'una persona o organització. Conseqüentment aconseguir els objectius que es perseguisquen, requereix d'una estratègia, així com l'adopció de mesures i disposició dels recursos necessaris per a aconseguir els objectius que es pretenguen.
Vivim en un entorn social, per la qual cosa cal considerar que, moltes de les nostres estratègies i decisions estan determinades i influïdes per les dels altres, mentre les relacions poden ser bàsicament cooperatives o competitives, per respondre a objectius comuns o contraposats.
En aqueix sentit la teoria de jocs és una eina summament important, que estudia les estratègies òptimes, així com el comportament previst dels individus en els jocs. En última instància l'estratègia d'un jugador és un pla d'acció complet per a qualsevol situació que puga esdevindre; determina completament la conducta del jugador i estableix l'acció que aquest durà a terme en qualsevol moment del joc, per a qualsevol seqüència d'esdeveniments.
Amb tot, per a aconseguir triar i aplicar una bona estratègia, es requereix adquirir una sèrie de coneixements, igual que adquirir una sèrie de capacitats a través de la comprensió dels principis i el desenvolupament del pensament estratègic, tasques aquestes que abordarem en el present curs, i que constitueixen els seus objectius.

Continguts

1.    Introducció: Conceptes i històrica
2.    Fonaments d'estratègia i pensament:
2.1.    Pensar estratègicament.
2.2.    Lògica borrosa.
2.3.    L'Estratègia del líder: Maquiavel.
2.4.    L'art de la guerra: *Sun *Tzu.
2.5.    El dilema del presoner.
3.    Estratègia i teoria de jocs: Arbres de jocs:
3.1.    Jocs estàtics.
3.2.    Jocs dinàmics.
3.3.    Jocs repetits.
3.4.    Jocs cooperatius.
4.    Desenvolupament del procés:
4.1.    Anàlisi estratègica.
4.2.    Planificació estratègica – Formulació.
4.3.    Implantació.
4.4.    Retroalimentació – Modificació.

Competències que es desenvoluparan

Aprendre a plantejar preguntes, així com a resoldre aquestes i les que habitualment ens fem, que ens permeten desenvolupar el pensament estratègic, organitzant idees derivades de jocs experts i el coneixement de patrons especialment en contextos de competència, de tal manera que el participant puga aplicar aquest coneixement en els plans dirigits a l'assoliment dels seus propòsits en el context personal i organitzacional de tota mena.

Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

Assistència, com a mínim, al 85% del total de les hores i fer les tasques obligatòries fixades en el programa o encomanades per el/la tutor/a o professor/a.

Inscripció