University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

R i RStudio per a l’anàlisi de dades

Target PDI
Method of impartition Online asynchronous + Online synchronous
Language Valencian
Total duration 30
Synchronous online duration 12
Asynchronous online duration 18
Program Call 'Training and research'
Training modality Course
Period 1st semester
Academic course 2021-2022
Edition 01
Training plan year 2021
Start date of the course 29/09/2021
End date of the course 03/11/2021
Registration start date 10/05/2021
Registration end date 14/05/2021
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 29/09/2021 15:30 29/09/2021 17:30 Online
2 06/10/2021 15:30 06/10/2021 17:30 Online
3 13/10/2021 15:30 13/10/2021 17:30 Online
4 20/10/2021 15:30 20/10/2021 17:30 Online
5 27/10/2021 15:30 27/10/2021 17:30 Online
6 03/11/2021 15:30 03/11/2021 17:30 Online
Training objectives

Aprendre el funcionament de R i RStudio.

Contents
  • Unitat 1: Introducció a l'entorn de treball en R i RStudio. Instal·lació de R. El  sistema de llibreries. Funcionament de R.
  • Unitat 2: Bases de dades (I) Importació d’arxius i bases de dades. Tipus de variables en R. Modificació de variables.
  • Unitat 3: Bases de dades (II) Manipulació de bases de dades. Creació i transformació de variables. Anàlisi de la matriu de dades (valors perduts, atípics). Exportació d'arxius d'Excel, text, etc.
  • Unitat 4: Estadística descriptiva: descripció de variables contínues i categòriques. Introducció a la representació gràfica de variables amb R. Descriptiva bivariable.
  • Unitat 5: Estadística inferencial amb R: Test t, ANOVA i regressions lineals. Regressions logístiques. Presentació d’estimadors en taules i gràfiques.
Criteria and procedure for evaluation of the activity

El curs consistirà a una sèrie de sessions enregistrades prèviament, les quals l’alumnat
haurà de visualitzar, i una sèrie d’exercicis per practicar els continguts dels vídeos. A  més, hi haurà una sèrie de sessions de resolució de dubtes mitjançant  videoconferència, i un exercici final que l’estudiantat haurà de lliurar, i on s’aplicaran  totes les competències desenvolupades. Per aprovar, l’estudiantat haurà de visualitzar tots els vídeos, assistir al 85% de les videoconferències i lliurar un 80% dels exercicis pràctics o lliurar l’exercici final.