University of Valencia logo Logo Permanent Training and Educational Innovation Service (SFPIE) Logo del portal

Ús de la IA per a la millora de l'escriptura d'articles científics

Target PDI
Method of impartition Presential
Language Spanish
Total duration 30
Presential duration 30
Program Continuing education
Training modality Course
Academic course 2024-2025
Edition 01
Training plan year 2025
Start date of the course 03/06/2025
End date of the course 17/06/2025
Registration start date 24/03/2025
Registration end date 04/04/2025
Sessions
Session Start date and time End date and time Aula Location
1 03/06/2025 10:00 03/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
2 05/06/2025 10:00 05/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
3 06/06/2025 10:00 06/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
4 10/06/2025 10:00 10/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
5 12/06/2025 10:00 12/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
6 13/06/2025 10:00 13/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
7 17/06/2025 10:00 17/06/2025 13:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
8 19/06/2025 10:00 19/06/2025 13:00 Aula PB SFPIE Lifelong Learning and Educational Innovation Service (SFPIE)
Professional profile of the recipients
PDI/PIF amb o sense experiència en l'ús de la Intel·ligència Artificial Generativa que desitgen millorar les seues habilitats d'escriptura de textos científics
Selection criteria

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

UV Faculty
  • Martin Rivera, Fernando
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Non-UV faculty

Victoria E. González Gutiérrez

Enginyera en Telecomunicacions (UPV).
Responsable qualitat i producte sanitari IonClinics & Deionic. (material *electro medicina).

Training objectives

El curs té com a objectiu capacitar a professors sense experiència en intel·ligència artificial (IA) en la comprensió i ús efectiu d'eines basades en IA per a l'escriptura d'articles científics, amb la finalitat de millorar la qualitat, eficiència i precisió en el procés de redacció, revisió i publicació acadèmica

Contents
  1. Fonaments de la IA aplicats a l'escriptura acadèmica.
  2. Familiarització amb les eines disponibles per a la redacció científica (Xat GPT, NotebookLM, Unridle, RDiscovery, Jenni, Research Rabbit).
  3. Millora de les habilitats d'escriptura científica mitjançant IA (generació idees, resums automàtics, coherència, claredat i precisió en els escrits)
  4. Optimització de la revisió i correcció de manuscrits amb IA (aplicar eines IA per a la detecció errors gramaticals, semàntics i d'estil així com la detecció de plagi i millora de l'originalitat evitant problemes ètics en la publicació)
  5. Foment de l'ús ètic i responsable de la IA en l'escriptura acadèmica (identificant riscos i desafiaments ètics relacionats amb l'ús de la IA i promovent bones pràctiques que asseguren que l'ús de la IA és un suport i no un substitut del procés investigador)
  6. Integració de la IA en el procés de publicació científica (mostrant com les eines de IA ajuden en el procés de revisió científica i la preparació dels manuscrits
Competencies to be developed
  1. Ús d'eines de IA per a l'escriptura científica.
  2. Optimització de la redacció acadèmica mitjançant tècniques de IA.
  3. Revisió crítica assistida per IA.
  4. Anàlisi ètica de l'ús de la IA en l'escriptura científica.
  5. Integració de la IA en el procés de publicació científica
  6. Avaluació de mètriques i tendències científiques assistides per IA
Criteria and procedure for evaluation of the activity

L'avaluació consistirà en la redacció d'un article científic secundant-se en les eines de la IA descrites en el curs.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials.

Inscription