Logo de la Universitat de València Logo Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE) Logo del portal

Ús de la IA per a la millora de l'escriptura d'articles científics

Destinataris PDI
Modalitat d'impartició Presencial
Llengua Castellà
Durada total 30
Durada presencial 30
Programa Formació contínua
Modalitat formativa Curs
Curs acadèmic 2024-2025
Edició 01
Any del pla de formació 2025
Data d'inici del curs 03/06/2025
Data de finalització del curs 17/06/2025
Data d'inici d'inscripció 24/03/2025
Data de finalització d'inscripció 04/04/2025
Sessions
Sessió Data i hora d'inici Data i hora de finalització Aula Ubicació
1 03/06/2025 10:00 03/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
2 05/06/2025 10:00 05/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
3 06/06/2025 10:00 06/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
4 10/06/2025 10:00 10/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
5 12/06/2025 10:00 12/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
6 13/06/2025 10:00 13/06/2025 14:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
7 17/06/2025 10:00 17/06/2025 13:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
8 19/06/2025 10:00 19/06/2025 13:00 Aula PB SFPIE Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa (SFPIE)
Perfil professional destinataris
PDI/PIF amb o sense experiència en l'ús de la Intel·ligència Artificial Generativa que desitgen millorar les seues habilitats d'escriptura de textos científics
Criteris de selecció

Es seleccionaran les persones participants d'acord amb els criteris següents:
• Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, s’ha de comprovar que efectivament les persones sol·licitants els reuneixen.
• S’atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de característiques semblants en els últims tres anys.
• Així mateix, s’atorgarà preferència a aquells que no hagen realitzat cursos de formació en els últims tres anys.
• En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds (dia i hora de presentació)

Professorat UV
  • Martin Rivera, Fernando
  • PDI-Prof. Permanent Laboral Ppl
  • Coordinador/a Curs
Ver ficha
Professorat no UV

Victoria E. González Gutiérrez

Enginyera en Telecomunicacions (UPV).
Responsable qualitat i producte sanitari IonClinics & Deionic. (material *electro medicina).

Objectius formatius

El curs té com a objectiu capacitar a professors sense experiència en intel·ligència artificial (IA) en la comprensió i ús efectiu d'eines basades en IA per a l'escriptura d'articles científics, amb la finalitat de millorar la qualitat, eficiència i precisió en el procés de redacció, revisió i publicació acadèmica

Continguts
  1. Fonaments de la IA aplicats a l'escriptura acadèmica.
  2. Familiarització amb les eines disponibles per a la redacció científica (Xat GPT, NotebookLM, Unridle, RDiscovery, Jenni, Research Rabbit).
  3. Millora de les habilitats d'escriptura científica mitjançant IA (generació idees, resums automàtics, coherència, claredat i precisió en els escrits)
  4. Optimització de la revisió i correcció de manuscrits amb IA (aplicar eines IA per a la detecció errors gramaticals, semàntics i d'estil així com la detecció de plagi i millora de l'originalitat evitant problemes ètics en la publicació)
  5. Foment de l'ús ètic i responsable de la IA en l'escriptura acadèmica (identificant riscos i desafiaments ètics relacionats amb l'ús de la IA i promovent bones pràctiques que asseguren que l'ús de la IA és un suport i no un substitut del procés investigador)
  6. Integració de la IA en el procés de publicació científica (mostrant com les eines de IA ajuden en el procés de revisió científica i la preparació dels manuscrits
Competències que es desenvoluparan
  1. Ús d'eines de IA per a l'escriptura científica.
  2. Optimització de la redacció acadèmica mitjançant tècniques de IA.
  3. Revisió crítica assistida per IA.
  4. Anàlisi ètica de l'ús de la IA en l'escriptura científica.
  5. Integració de la IA en el procés de publicació científica
  6. Avaluació de mètriques i tendències científiques assistides per IA
Criteris i procediment d'avaluació de l'activitat

L'avaluació consistirà en la redacció d'un article científic secundant-se en les eines de la IA descrites en el curs.
Assistència, com a mínim, al 85% de les hores presencials.

Inscripció