Logo de la Universitat de València Logo del portal

• Facultat Geografia i Història

• Descobreixen 600 quilos de monedes romanes a Sevilla

6 de de maig de 2016

A l’interior d’un total de 19 àmfores, s’han trobat unes peces de bronze que, en l’època de l’imperi romà, funcionaven com a monedes i avui són d’un gran valor històric. Unes obres de canalització, al municipi sevillà de Tomares, han descobert aquestes relíquies, datades entre els segles III i IV, després de Crist.

• Libisosa, de Mapas España, en Lezuza

Lezuza acull un rellevant congrés internacional d'arqueologia

1 de de març de 2016

La localitat de Lezuza, en Albacete, acollirà l'abril vinent, entre els dies 22 i 24, el destacat congrés internacional d'arqueologia “Cultura Material Romana en la Hispània Republicana. Contextos privilegiats i estat de la qüestió”. L'esdeveniment se celebrarà al Centre Soci-Cultural Agripina, seu de la col·lecció museogràfica del jaciment arqueològic de Libisosa.