Logo de la Universitat de València Logo Màster Universitari en Continguts i Formats Audiovisuals Logo del portal

Quines són les tendències del mercat audiovisual europeu?

L'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha publicat les seues xifres de l'estudi anual. T'expliquem quines són les tendències del mercat cinematogràfic europeu.

16 de de juny de 2017

El darrer informe de l'Observatori Europeu de l'Audiovisual ha fet palès que el mercat cinematogràfic europeu presenta uns bons resultats per a la indústria. A continuació plantegem alguns ítems sobre algunes de les variables que més han destacat.

 

  • Les entrades augmenten fins a un billó, el nivell més alt en Europa des de 2004.

El darrer any es vengueren en total 991 milions d'entrades en els 28 països de la Unió Europea. No obstant, aquesta dada no va acompanyada d'un augment en el total recaptat a taquilla. Pel contrari, aquesta xifra va minvar lleugerament un 2,3%, encara que açò no ha impedit que s'hagen superat per segon any consecutiu els 7 billons d'euros recaptats. Aquesta tendència no és la que ha seguit el mercat espanyol, ja que Espanya ha estat un dels països on ha augmentat la seua recaptació en el darrer any.

  • Els èxits d'animació lideren les taquilles europees.

Les pel·lícules Buscando a Dory i Mascotas van ser dues de les pel·lícules més taquilleres en Europa, ja que van vendre 26,5 milions d'entrades la primera i 24,7 milions la segona. Però no van ser els únics llargmetratges d'animació que van conquerir l'espectador. De fet, hi ha fins a 8 títols d'animació al Top 20 de pel·lícules més vistes, entre les quals es troben també Zootrópolis (22,3 milions d'entrades) o El libro de la selva (20,5 milions).

  • El volum cinematogràfic europeu creix.

El nombre de pel·lícules europees ha augmentat lleugerament de 1.663 a 1.740 produccions en 2016, la qual cosa representa un 4,7% més que en 2015. Tota una xifra rècord que evidencia altre any de creixement del volum cinematogràfic en la indústria. En total s'han fet 1.133 llargmetratges de ficció (65%) i 607 documentals (35%).

  • La quota de mercat per a les pel·lícules europees va minvar lleugerament al 26,7%.

Com l'any anterior les pel·lícules del Estats Units van ser les que van experimentar un increment en la xifra d'espectadors, que van augmentar el nombre en 50 milions. En qualsevol cas, la recaptació de les pel·lícules europees va romandre estable en 2016, la qual cosa es va traduir en un lleuger descens en la quota de mercat del 27% al 26,7%.

Top 20 de pel·lícules europees en 2016.

  1. Animales fantásticos y dónde encontrarlos
  2. Bridget Jone's Baby.
  3. Un italiano en Noruega
  4. Les Tuche 2 - Le rêve américain
  5. Un monstruo viene a verme
  6. La chica danesa
  7. Camping 3
  8. Willkommen bei den Hartmanns
  9. Manual de un tacaño
  10. Pitbull. Niebezpieczne kobiety
  11. Perfetti sconosciuti
  12. Heidi
  13. Absolutamente fabulosas
  14. Vuelta a casa de mi madre
  15. Robinson. Una aventura tropical
  16. Los visitantes la lían (En la Revolución Francesa)
  17. Monsieur Chocolat
  18. Un hombre llamado Ove
  19. Julieta
  20. Bibi & Tina: Girls Versus Boys