Logo de la Universitat de València Logo del portal

  • Plató TAU

Els set ingredients per preparar un bon 'pitch'

fuente: flickr

Et poses nerviós a l'hora de fer un pitch? En el sector audiovisual saps que són moltes les proves en les quals probablement t'hauràs d'afrontar a aquest tipus de discurs. Si vols millorar la teua tècnica, segueix llegint perquè et donem 7 claus.

26 de d’abril de 2017

Segur que en qualsevol moment de la teua carrera professional hauràs de realitzar un pitch per exposar un tema. Com saps, els primers 30 segons del teu discurs són clau per generar una bona impressió, aconseguir que algú es forme un prejudici favorable de tu i, conseqüentment, aconseguir convèncer algú perquè et contracte o participe en el teu projecte. Però aquesta prova provoca en algunes persones certes inquietuds. Per això, et revelem set ingredients per tal de millorar el teu discurs, segons Paco Rodríguez, consultor després d'anys d'experiència com a productor audiovisual

Els 30 primers segons d'un pitch són importantíssims a l'hora de crear una imatge favorable de tu. Aprofita'ls per generar un clima de confiança i creu en tu mateix. 

1. Treballa el control de tu mateix i la intel·ligència social.

Saber dominar o reconèixer les teues emocions et serà molt útil per millorar la teua comunicació. Moltes persones tenen por del fracàs o de fer el ridícul, així que és important que sàpies identificar què és allò que et fa por i ho relativitzes.

2. Sigues breu i centra't en allò important.

De vegades, les coses breus són millors. L'atenció és un recurs limitat, per la qual cosa millor que sigues concís i clar per arribar directament al teu receptor. Adornar un discurs sense aportar res nou només farà que desmotivar el teu oient. Esforça't per despertar la curiositat de qui t'escolta.

3.Transmet passió i entusiasme.

Allò emocional ven molt més i les persones continuen sentint-se atretes per la passió i l'entusiasme. Convé que allò que contes en el teu pitch, sobretot en els primers minuts, transmitisca no només credibilitat, sinó també entusiasme.  

4. Sigues natural.

En un món ple d'artificis l'autenticitat és un valor demandat. No intentes fer-te passar per qui no eres, amb el temps serà insostenible. La clau de l'èxit està en ser genuí i transmetre credibilitat.

5. Treballa l'empatia.

Abans d'arribar a la proposta de negoci convé que en el teu discurs sigues capaç de generar un clima d'empatia. La intel·ligència emocional és importantíssima en totes les àrees del món actual i, per descomptat, també en l'àmbit laboral.

6. Credibilitat i confiança.

El més important a l'hora d'aconseguir un soci és que sigues capaç de transmetre credibilitat i confiança. Aconseguir que et facen cas els teus interlocutors i valoren les teues propostes passa necessàriament per guanyar-te la confiança.

7. Controla la teua expressió corporal.

De la mateixa manera que saber gestionar les emocions, tindre un domini de l'expressió corporal és clau. Recorda que les persones prestem més atenció i retenim amb major facilitat el que ens suggereix l'expressió no verbal que les paraules i el contingut d'allò que diguem.

Et deixem una situació que recrea un pitch del programa de Código Emprende de TVE.

 

 
Aquesta pàgina web utilitza cookies pròpies i de tercers amb fins tècnics , d'anàlisi del trànsit per facilitar la inserció de continguts en xarxes socials a petició de l'usuari . Si continua navegant , considerem que accepta el seu ús . Per a més informació consulte la nostrapolítica cookies