Legalització de documentació
-
Què és la legalització d'un document oficial?
La legalització és un acte administratiu pel qual s'atorga validesa a un document públic estranger, comprovant l'autenticitat de la signatura posada en el document i l'autoritat signant del document. Aquest tràmit es realitza al país d'origen.
-
Quin termini tinc per a legalitzar els documents?
El termini està obert permanentment.
-
Quin tipus de documents universitaris puc legalitzar?
Es poden legalitzar documents de caràcter oficial pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, i els documents no oficials (títols, diplomes…) que es legalitzaran per via notarial.
-
Quins documents oficials acadèmics puc legalitzar?
- Títols universitaris de caràcter oficial i amb validesa en tot el territori nacional, expedits pels Rectors de les Universitats.
- Títols d'educació superior i de postgrau, expedits pel Ministeri d'Educació.
- Certificacions acadèmiques oficials d'estudis conduents a l'obtenció dels títols esmentats en els anteriors apartats. -
Quins requisits he de complir per a presentar els documents?
Els documents sempre seran originals, redactats en castellà o text bilingüe.
Les certificacions acadèmiques hauran d'anar amb signatura manuscrita o digital i amb indicació del càrrec i nom complet. -
Tinc un certificat signat amb segell electrònic, el puc legalitzar?
Els certificats expedits i signats amb un segell electrònic d'òrgan es consideren igualment vàlids, de conformitat amb el que es disposa en l'article 42 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic.
-
Si el certificat està signat per ordre, el puc legalitzar?
No es reconeixeran rúbriques signades per Ordre, Absència o Autorització.
-
On presente els documents?
De manera presencial es presentaran en el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.
-
Una vegada sol·licite la legalització dels documents davant l'Administració, quan em retornen els originals?
Els documents es retornen en el moment.
-
Puc avançar el procés des de casa?
Per a agilitar el procés de reconeixement de signatures, pas previ de la legalització de documents (títols oficials universitaris, certificats supletoris de títols oficials i certificats personals acadèmics) poden enviar un correu electrònic amb les imatges d'aquests documents a l'adreça: legalizacion@educacion.gob.es.
L'assumpte del missatge serà: “Reconeixement de signatures”. En el cos del missatge pot indicar dades identificatives de la persona que presentarà els documents. Si es tracta d'un certificat acadèmic en format electrònic envie com a adjunt exclusivament el propi arxiu.
-
Es reconeixen totes les signatures d'un certificat o títol universitari?
No es reconeixeran les signatures de títols no oficials, ni de certificats d'estudis que no siguen conduents al títol (si no ha completat totes les matèries/crèdits conduents al títol), tampoc de proves d'accés a la universitat (selectivitat, PAU o equivalents).
-
Si em trobe a València i no m'és possible desplaçar-me a Madrid, com puc realitzar el tràmit?
La Unitat d'Educació de la Subdelegació del Govern a València és la unitat administrativa responsable de tramitar les sol·licituds d'homologació de títols i estudis estrangers -universitaris i no universitaris- remetent-les bé al Ministeri d'Educació i Formació Professional bé al Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.
-
Qui em pot ajudar en el procés?
La Unitat d'Educació de la Subdelegació del Govern a València, duu a terme labors d'orientació i assessorament, atés que la majoria de les persones interessades desconeixen tant el procediment com la documentació a presentar.
-
Puc legalitzar un document que estiga redactat en qualsevol idioma?
Els documents el contingut dels quals estiga en una altra llengua diferent del castellà hauran de ser traduïts a través de traductor jurat espanyol.
-
Si els meus documents acadèmics no són oficials, perquè és un títol propi de la Universitat, com el legalitze?
Si el document va destinat a un país signant del Conveni de la Haia:
1.- Es reconeixerà la signatura de l'autoritat acadèmica que expedeix el document pel Rector/a de la Universitat de València.
2.- El reconeixement de la signatura pel Notari.
3.- Reconeixement de la signatura del Notari anterior pel Degà del Col·legi Notarial al qual pertanga, que estamparà la postil·la de la Haia. -
Si el document va destinat a un país no signant del Conveni de la Haia, com procedisc?
Aquest tràmit consta de quatre passos:
1.- Reconeixement de les signatures de les Autoritats Acadèmiques que expedeixen el document, pel Notari que conega les mateixes.
2.- Reconeixement de la signatura del Notari anterior pel Degà del Col·legi Notarial al qual pertanga.
3.- Legalització pròpiament dita:
- Presentació davant el Ministeri de Justícia.
- Presentació davant el Ministeri d'Afers Exteriors i de Cooperació.
4.- Reconeixement de les signatures anteriors en la Representació Diplomàtica o Consular a Espanya del país on haja de fer efecte el document.