- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Analitzar i sintetitzar les principals agendes actuals d'investigació de la pròpia Didàctica Específica.
- Aplicar les habilitats cognitives, metacognitivas i socials necessàries per a l'exercici com a membre de la comunitat investigadora de la pròpia Didàctica Específica.
- Desenvolupar una investigació de qualitat en el camp científic de la pròpia Didàctica Específica utilitzant les metodologies, tècniques i procediments propis d'esta disciplina.
- Implicar-se en tasques d'investigació en el si de grups científics, mostrant capacitat d'aprenentatge, col·laboració, iniciativa i comunicació.
- Comunicar, intercanviar i transferir els resultats de la investigació pròpia amb altres agents del sistema educatiu, en benefici de la societat.
- Integrar en la pròpia investigació els valors ètics i de responsabilitat associats amb les tasques d'investigació.
- Crear espais d'investigació i aprenentatge, posant una atenció especial en l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat de drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte dels drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible.
- Avaluar els problemes actuals d'investigació sobre l'ensenyança o l'aprenentatge en els camps del saber característics de la pròpia Didàctica Específica.
- Valorar la importància social de la investigació en la pròpia Didàctica Específica i la necessitat d'aplicar els resultats de la investigació per a millorar la qualitat de l'educació i fer-la arribar a tots els ciutadans.
- Sintetitzar problemes d'investigació rellevants sobre aprenentatge o ensenyança en les disciplines pertanyents a la pròpia Didàctica Específica.
- Sintetitzar aspectes històrics, epistemològics i ontològics associats amb el sorgiment i l'evolució de la investigació en la pròpia Didàctica Específica.
- Buscar i sintetitzar informació sobre resultats d'investigació -en repertoris bibliogràfics, materials, virtuals, etc.- útils per a fonamentar un nou projecte d'investigació.
- Avaluar la rellevància d'una investigació, la seua qualitat i projecció futura, amb criteris científics adequats a estàndards internacionals propis de l'especialitat cursada.
- Analitzar críticament, des de l'òptica de la investigació en la pròpia Didàctica Específica, l'exercici de la docència, de les bones pràctiques i de l'orientació utilitzant indicadors de qualitat.
- Analitzar els instruments i mètodes actuals empleats en la investigació didàctica per a elaborar unitats didàctiques d'innovació i investigació en l'aula.
- Comprendre i aplicar procediments especialitzats d'investigació en la pròpia Didàctica Específica.
- Sap seleccionar i aplicar la tècnica més adequada segons el tipus de material a caracteritzar i l'objectiu a aconseguir.
- Dissenyar una investigació definint el problema i el seu camp científic, les preguntes de recerca, el marc teòric apropiat, les eines metodològiques necessàries, i explicitant les seues limitacions.
- Dissenyar i validar instruments fiables per a la presa de dades en una investigació qualitativa o quantitativa en la pròpia didàctica específica.
- Triar un marc metodològic adequat per a generar respostes a les preguntes d'investigació i dominar l'ús de les tècniques metodològiques necessàries.
- Dissenyar i desenrotllar una investigació, d'abast ajustat a les limitacions temporals del màster, a fi de posar en joc de forma cohesionada i coherent les competències investigadores adquirides en altres mòduls.
- Utilitzar algun programa informàtic per al tractament adequat de les dades obtinguts en una investigació.
- Triar un marc teòric apropiat per a donar resposta de forma adequada a les preguntes d'investigació plantejades.
- Presentar les pròpies investigacions de manera rigorosa i adequada al context o mitjà de comunicació de la presentació (publicació científica o divulgativa, congrés, curs dirigit a investigadors o a professors, etc.) respectant els criteris de qualitat i validesa.
- Utilitzar les referències bibliogràfiques adequades que siguen antecedents científics pertinents de la investigació plantejada.
- Sintetitzar els coneixements aportats per les línies d'investigació més importants de la pròpia Didàctica Específica.
- Analitzar i avaluar investigacions sobre algun tema d'interés actual en la pròpia Didàctica Específica per a replicar-les totalment o parcialment.
- Identificar, analitzar i avaluar publicacions d'investigació nacionals o internacionals de la pròpia Didàctica Específica.
- Ser capaç de dissenyar i desenrotllar projectes d'investigació en contextos educatius d'aula relacionats amb la pròpia Didàctica Específica.
- Decidir, amb criteris objectius, que paradigma metodològic -quantitatiu, qualitatiu o mixt- s'ajusta millor als objectius d'una investigació pròpia.
- Aplicar els recursos metodològics necessaris per a desenvolupar una investigació d'acord amb els criteris de qualitat, validesa i fiabilitat actuals de la pròpia Didàctica Específica.
- Desenvolupar i aplicar propostes docents innovadores en l'àmbit de l'especialització en cada didàctica específica.
- Formular hipòtesis contrastables a partir de les preguntes d'investigació inicialment plantejades, en coherència amb els contextos teòric i metodològic triats.
- Analitzar i avaluar de forma adequada els resultats parcials i finals de la pròpia investigació i contrastar, refutar o modificar les hipòtesis plantejades inicialment.
- Generar un informe científic en què s'exposen públicament els resultats del treball d'investigació desenrotllat davant de membres de la comunitat investigadora de la pròpia Didàctica Específica.
- Plantejar preguntes d'investigació pertinents sobre un tema d'investigació actual.
- Interpretar de forma adequada els resultats parcials i finals de la investigació, i confrontar, refutar o modificar la hipòtesis plantejada inicialment.
- Dissenyar i desenvolupar una investigació, d'abast ajustat a les limitacions temporals de la formació, a fi de posar en joc de forma cohesionada i coherent, totes les competències investigadores desenvolupades en altres mòduls.
- Plantejar preguntes d'investigació pertinents sobre un tema d'investigació actual en una didàctica específica, amb criteris científics.
- Triar el marc metodològic més adequat per intentar contestar les preguntes d'investigació i dominar les tècniques metodològiques necessàries.
- Elaborar un informe científic per a l'exposició pública del treball d'investigació desenvolupat.
- Formular hipòtesis científiques confrontables a partir de les preguntes d'investigació inicials, en coherència amb els contextos teòric i metodològic triats.