University of Valencia logo Logo UV Office of the principal Logo del portal

El Consell de Direcció de la Universitat visita la Facultat de Magisteri

  • Office of the Principal
  • September 18th, 2019
El Consell de Direcció de la Universitat visita la Facultat de Magisteri

El Consell de Direcció de la Universitat de València ha visitat aquest matí la Facultat de Magisteri per saludar el personal d’administració i serveis, reunir-se amb l’equip deganal i directors departamentals, i mantindre una trobada amb l’estudiantat.

Des de les 9 del matí i fins al migdia, membres del Consell de Direcció de la Universitat han visitat la Facultat de Magisteri. La jornada ha començat amb uns minuts de café de benvinguda, en què han aprofitat per a intercanviar paraules amb part del Personal d’Administració i Serveis (PAS) de la Facultat, i ha continuat, tot seguit, amb les tres reunions previstes amb l’equip deganal, els directors i directores de departaments i un grup de 6 estudiants.

A la reunió a la Facultat de Magisteri, que compta amb noves instal·lacions al Campus de Tarongers des de 2010 han participat, per part del Consell de Direcció, la rectora M. Vicenta Mestre, la vicerectora d’Estudis i Política Lingüística Isabel Vázquez, el vicerector d’Economia i Infraestructures Justo Herrera, el vicerector d’Ordenació Acadèmica i Professorat Ernest Cano i el gerent de la Universitat de València Juan Vicente Climent.

S’han plantejat temes nous i qüestions que ja estaven en coneixement de l’equip directiu de la Universitat, aprofitant l’ocasió per a actualitzar l’estat de diversos projectes en relació a infraestructures, estudis i professorat. En referència a la primera qüestió, malgrat reconeixent que no és una problemàtica “de curt termini”, el degà de la Facultat Óscar Barberá ha volgut remarcar que “és necessari acabar la configuració del Campus de Socials de la Universitat de València”. Ha volgut insistir en la importància de què el Màster de Professorat de Secundaria, actualment situat a l’aulari de Monteolivete, s’unifique al campus nou de l’avinguda dels Tarongers. A més, s’han tractat qüestions relacionades als títols que s’imparteixen a la Facultat i les necessitats de professorat existents. Barberá ha destacat també el treball de reestructuració de les plantilles de personal d’administració i serveis (PAS) dut a terme per l’actual Consell de Direcció. Segons el degà, aquesta mesura del “ha valorat el treball que es feia i ha sigut molt positiva”.

En les subsegüents reunions, amb les direccions de departament i membres de l’Assemblea de Representants (ADR) de la Facultat, s’han comunicat qüestions relacionades amb la logística universitària i els serveis centrals associats a la universitat per part dels departaments, i en relació amb les figures contractuals del professorat, la càrrega de treball, les places i vies per a una millor ordenació acadèmica del centre per part de l’ADR.

La rectora i el Consell de Direcció, per la seua part, han reconegut les necessitats plantejades tant per l’equip deganal, com per les direccions de departaments i els estudiants assistents a la reunió, i s’ha compromés a seguir treballant, en aquest segon any de mandat “en atendre, de manera individualitzada les qüestions plantejades en aquestes reunions”. “La problemàtica del professorat la conec molt bé degut a la meua etapa com a vicerectora de Professorat i Ordenació Acadèmica i Sostenibilitat d’aquesta institució. A més, en una reunió com aquesta –ha remarcat– era molt important comptar amb els vicerectors de les àrees d’Infraestructura, Estudis i Professorat, així com amb el gerent de la Universitat, ja que estan treballant i seguiran fent-ho en les línies marcades hui ací”.